دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جعفری در گفتگو با آنا:

«بیست و سه نفر» فیلمی قابل تأمل برای تمام نسل‌ها‌ست

کارگردان فیلم بیست و سه نفر گفت: ساخت این فیلم از سال‌ها قبل دغدغه‌ من بود، «بیست و سه نفر» فیلمی قابل تأمل و دیده شدن برای تمام نسل‌هاست.
کد خبر : 357929
1219973.jpg5555.jpg

مهدی جعفری در گفتگو با خبرنگار سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره ساخت فیلم بیست و سه نفر گفت: ورود من به وادی فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس به 14 سال قبل برمی‌گردد که در آن زمان نیز مستندی را با همین عنوان ساختم. بعد از مستند بیست و سه نفر، مستند نام و نشان را درباره شهدای گمنام ساختم. دلیلم برای ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس تعلق خاطر خودم هست به باور‌هایی که از این نسل داشتم.


کارگردان فیلم بیست و سه نفر بیان کرد: این داستان به‌قدری برای من جذاب بود که بعد از ساختن مستند آن همیشه در تلاش بودم که اقتباس سینمایی این واقعه تاریخی، مستند و حماسی را بسازم که با توکل به‌ خدا امسال توانستیم این کار را بسازیم. این فیلم تا کنون طبق شواهدی که می‌بینیم ارتباط بسیار خوبی را با مخاطب برقرار کرده‌ است و من بسیار از این اتقاق خوشحال هستم چون در تمام این سال‌ها سختی‌ها و زحماتی را که به‌اتفاق دوستان متحمل شده‌ایم را با نتیجه خوب می‌بینیم، چرا‌ که تمام سعی و تلاش ما و دوستان بر این بوده‌ است که فیلمی بسازیم که هم برای نسل امروز و هم نسل آینده قابل دیدن و قابل تأمل باشد. فیلم بیست و سه نفر فیلمی شده که می‌تواند برای همیشه بماند.


وی ادامه داد: برای این کار گزینش بازیگر را از استان‌های مختلف داشتیم، آن‌ هم به خاطر ساختار و قصه‌ای که فیلم بیست و سه نفر داشت. طی فراخوانی در استان‌هایی که آن بیست و سه نفر متعلق به آنجا بودند به گزینش بازیگر پرداختیم و توانستیم از سراسر ایران بیست و سه نفر را برای بازی در این فیلم پیدا و انتخاب کنیم. 


جعفری یادآور شد: البته این انتخاب سختی‌های خاص خود را داشت چرا که علاوه بر نزدیکی و حفظ راکورد چهره‌ و اندام با آنچه در داستان واقعی وجود داشته، گزینه بازیگری در جلوی دوربین و تفاوت میزان‌ سن در لوکیشن تئاتر و فیلم نیز از سختی‌های راه بوده‌ است که به‌شکر خدا از این انتخاب‌هایی که انجام شده ‌است با توجه به خروجی کار بسیار راضی و خشنود هستم.


انتهای پیام/4100/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته