دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1394 - 12:02
در طرح ضیافت اندیشه استادان واحد همدان

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا: در اقتصاد با مردم صادقانه برخورد کنیم

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان تصریح کرد: یکی از دلایل بی‌اعتمادی مردم به صداوسیما، بیان اخباری غیر قابل تطابق با واقعیت‌های اقتصادی است. اقتصاد با شعار دادن و یک شبه درست نمی‌شود و مانند بیماری است که یک شبه می‌آید و لی اندک اندک بهبود می‌یابد.
کد خبر : 35782

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نادر مهرگان در کارگاه اقتصاد مقاومتی طرح ضیافت اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی همدان، اظهار کرد: اقتصاد برای همه مردم قابل لمس است و نمی‌توانیم از تلویزیون اعلام کنیم که همه کالاها ارزان‌تر شده است.


استاد اقتصاد دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه در اقتصاد با مردم صادقانه برخورد کنیم، تصریح کرد: یک نظام سیاسی زمانی الگو قرار می‌گیرد که بتواند از نظر اقتصادی مردم جامعه را خوشبخت کرده و به رفاه برساند.


مهرگان با بیان اینکه سرمایه انسانی جامعه را متحول می‌کند، ادامه داد: اکنون نیروی انسانی سیال است و هر کشوری که عرضه بیشتری را از خود به نمایش بگذارد، خواهد توانست آن را جذب کند.


وی با تأکید بر اینکه امریکا بر روی نیروی انسانی سرمایه‌گذاری نمی‌کند، خاطرنشان کرد: وقتی ما نتوانیم نیروی انسانی خود را جذب کنیم کشورهای دیگر با یک اطلاعیه آنان را جذب کرده و سپس تولیدات خود را به ما می‌فروشند.


استاد اقتصاد دانشگاه بوعلی با بیان اینکه مردم حق اظهارنظر دارند، گفت: مسئولان باید خود را مقابل مردم پاسخگو بدانند.


مهرگان با بیان اینکه درآمد نفتی دولت را از پاسخگویی به مردم بی‌نیاز می‌کند، اظهار کرد: وقتی مردم مالیات پرداخت می‌کنند و هزینه‌های دولت تأمین می‌شود، حق دارند از مسئولان در خصوص عملکرد آنان بپرسند.


وی با تأکید بر اینکه در آینده درآمدهای نفتی ایران سیر نزولی خواهد داشت، افزود: در آینده بحران آب شدیدتر خواهد شد و مناقشه‌های بسیاری شکل می‌گیرد.


استاد اقتصاد دانشگاه بوعلی، تصریح کرد: برای مقابله با سیر نزولی درآمدهای نفتی باید به صنعت گردشگری روی آورد که لازمه آن هم تعامل با دنیا و نداشتن دعوا است.


مهرگان تأکید کرد: ایران یکی از 10 کشور برجسته جهان در زمینه گردشگری است که می‌تواند از آن به نحو مطلوبی استفاده کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته