ذهن نصیریان آنقدر بهروز است که گاهی ترسناک میشود
به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در چهارمین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم «مسخره باز» ساخته همایون غنیزاده در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. این فیلم از ساعت 15 و سی دقیقه و در سانس دوم چهارمین روز جشنواره به نمایش در آمده بود و پس از پایان آن جمعی از عوامل سازنده به جمع منتقدان و اهالی رسانه آمدند.
در نشست رسانهای مسخره باز علاوه بر همایون غنیزاده (کارگردان) و علی مصفا (تهیهکننده)،تعدادی از عوامل فیلم از جمله ماهان حیدری (مجری طرح)، محمدرضا غنیزاده (آهنگساز)، علی قاضی (مدیر فیلمبرداری)، سهیل دانش اشراقی(طراح صحنه)، جواد مطوری (جلوه های ویژه)، صابر ابر (بازیگر)، فرزان جلالی (بازیگر خردسال)، محمود کاشانی (صدابردار)، آرش اتابک (جلوه های ویژه میدانی)، نازنین گودرزی (دستیار کارگردان) حضور داشتند.این جلسه با اجرای احسان کرمی برگزار شد.
بیشتر بخوانید: چندپارگی فیلمنامه «مسخره باز» انتخاب من بود
در این نشست، کارگردان مسخره باز با ابراز تأسف از درگذشت همسر علی نصیریان و عدم حضور وی در این محفل گفت:گاهی فرد صاحب چیزی میشود که قبل داشتن آن از نعمت وجودش بی خبر بوده است. بعدها ممکن است به این موضوع فکر کند که اگر همچنان از این نعمت بی بهره بود چه اتفاقی میافتاد.من بارها از فکر این که ممکن است تجربه همکاری با علی نصیریان را نداشته باشم و این که بعدها متوجه شوم که چه نعمتی را از دست دادهام میترسیدم. کار کردن با علی نصیریان لذت دارد و تجربه بسیار خوبی است. واقعاً باید قدر ایشان را بدانیم.
همایون غنیزاده درباره این که آیا برای انتخاب هدیه تهرانی برای نقش «هما» برنامه داشته است یا این انتخاب تصادفی بوده نیز گفت: من این نقش را برای خانم تهرانی نوشته بودم و قطعاً برای نقش هما به صورت تصادفی سراغ خانم تهرانی نرفتم، البته سایر بازیگران هم تصادفی انتخاب نشدند.
علی مصفا نیز با ابراز تاسف از اتفاقی که در آستانه نمایش این فیلم برای علی نصیریان افتاد در پاسخ به این پرسش که آیا باید او را یک تهیهکننده بشناسند یا بازیگر، گفت: من عمری درباره بازیگری بد گفتم و فکر میکنم امسال رکورد بازی را زدم. یک عمر هم به تهیه کنندهها بد و بیراه گفتم که امسال خودم تهیه کنندهام. مسخره باز از نظر تولید پروژه پیچیده ای بود. من خودم خیلی سختی نکشیدم و سختی کار به عهده ماهان حیدری به عنوان مدیر تولید و گروهش بود.
بیشتر بخوانید: وظیفهشناسی و احترام به قول و قرار را از علی نصیریان آموختهایم
صابر ابر درباره همبازی شدن با علی نصیریان در این فیلم عنوان کرد: ذهن استاد نصیریان آنقدر به روز و مدرن است که گاهی ترسناک می شود. همراه شدنشان با این جنس فیلم باورنکردنی است. یک روزهایی ما با آقای غنی زاده و بابک حمیدیان صحبت می کردیم و همایون غنی زاده با ترس میگفت فلان موضوع یا خواسته را چطور باید به آقای نصیریان بگوید. وقتی موضوع را مطرح میکرد آقای نصیریان اتفاقاً او را راهنمایی میکرد. من در هیچ پروژه ای، بازیگری به این سن و سال ندیدهام که اینقدر دقیق و نسبت به فیلم آگاه باشد.
سهیل دانش اشراقی، طراح صحنه فیلم در مورد تجربهاش در این فیلم، گفت: کار کردن با غنیزاده خیلی سخت ودر عین حال جذاب بود. از وی ممنونم که اجازه داد ذهنش را تصویر کنم. از آقای قاضی هم بابت نورپردازی فوقالعاده فیلم تشکر میکنم که باعث شدند این طراحیهای صحنه به این زیبایی دیده شوند.
آرش آقابیگ مسوول جلوه های ویژه میدانی فیلم هم عنوان کرد: ما مجبور بودیم تمام فضاهایی که در فیلم رخ داد رادر یک لوکیشن ضبط کنیم و این کار خیلی سختی بود. من از گروه تولید و آقای مصفا سپاسگزارم چون همه ابزاری که میخواستیم در اختیارمان بود. جلوههای ویژه مسخرهباز ترکیبی از جلوههای ویژه میدانی و ترکیب صحنه بود و با در کنار هم قرار گرفتن اینها کار خوب دیده شد.
جواد مطوری مدیر جلوههای ویژه هم گفت: صحنه بازسازی سکانس کازابلانکا به عنوان یکی از سختترین صحنههای فیلم، ترکیبی از چند الگوی مختلف بود. تلفیق کار درجه یک کار صحنه، فیلمبرداری بی نظیر و دکوپاژ جذاب آقای غنیزاده به تولید آن صحنه منجر شد. اما درباره جلوه های ویژه، تولیدات سه بعدی زیادی داشتیم. هم آن قسمت سوار شدن به هواپیما و هم تالار وحدت را مجبور شدیمبه صورت کامل بازسازی کامپیوتری کنیم.
انتهای پیام/4104/
انتهای پیام/