دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1398 - 16:25
زارع در گفتگو با آنا:

آبشخورهای استان یزد برای استفاده حیات وحش ضدعفونی شده است

کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست استان یزد گفت: به‌منظور بهره‌گیری از بارش‌های استان کلیه آبشخورها برای استفاده حیات وحش بازسازی، تعمیر، شستشو و ضدعفونی شده است.
کد خبر : 357537
70027_293.jpg

مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با تأثیر بارش‌های ابتدای سال و خسارات ناشی از آن بر روی حیات وحش استان یزد، اظهار کرد: در ارتباط با بارندگی‌ها و جاری شدن روان‌آب‌ها گزارش تلفاتی نداشتیم ولی به‌نظر می‌سد خساراتی به لانه پرندگانی همچون کبک و تیهو که لانه‌های خود را روی زمین می‌سازند و همچنین برخی خزنده‌ها همچون مار وارد آمده باشد.


وی ادامه داد: با بارش‌های مناسب امسال شرایط برای حیات و زاد و ولد گونه‌های جانوری همچون سوسمار خار‌دم ایرانی، بزمجه و افعی شاخ‌دار ایرانی فراهم شده است موضوعی که با تداوم خشکسالی شرایط نامناسبی را برای تداوم حیات آنها ایجاد کرده بود.


این کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست استان یزد با اشاره به این‌که استان یزد در منطقه‌ای خشک واقع شده و همین عامل سبب شده مردم این استان قدر آب را بیشتر بدانند، از اقدامات مهم اداره کل استان در راستای استفاده و بهره‌مندی حداکثری از بارش‌ها برای حمایت از گونه‌های جانوری سخن به‌میان آورد و گفت: تنها اقدامی که در این خصوص می‌توانیم انجام دهیم مدیریت این منابع آب است و بر این اساس اقدام به آبگیری منابع آبی در بیابان‌ها کرده و آبشخورهای موجود را ضدعفونی کردیم.


زارع با بیان این‌که بعید به‌نظر می‌رسد این منابع آبی تا سال آینده در استان بماند، خاطرنشان کرد: پس از بارش‌های خوب امسال، محیط‌بانان برای بهره‌مندی حداکثری از این نعمت الهی کلیه آبشخورها را بازسازی، تعمیر، شستشو و ضدعفونی کردند تا حیات وحش استان بتواند از آن استفاده کند.


 انتهای پیام/4105/4076/


انتهای پیام/

برچسب ها: مهدی زارع
ارسال نظر
هلدینگ شایسته