دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1397 - 22:07
در رتبه‌بندی جهانی اعلام شد؛

ارتقای رتبه دانشگاه شهید بهشتی در رتبه‌بندی جهانی وبومتریکس

در آخرین رتبه‌بندی جهانی وبومتریکس، جایگاه وب‌سایت دانشگاه شهید بهشتی ارتقا یافت.
کد خبر : 357536

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، ویرایش نسخه ژانویه ۲۰۱۹ رتبه‌بندی جهانی «وبومتریکس» که به ارزیابی حضور علمی و پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها در وب می‌پردازد، منتشر شد و حدود ۲۰۰ دانشگاه ایرانی در میان برترین‌ها هستند.


بر اساس این گزارش، دانشگاه شهید بهشتی توانست با رتبه جهانی 1121، جایگاه خود را  118 پله‌ ارتقا دهد. در رتبه‌بندی 2019، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، تهران، علوم پزشکی شهیدبهشتی، تربیت مدرس، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی مشهد، علم و صنعت ایران  و علوم پزشکی اصفهان در جایگاه‌های اول تا دهم قرار دارند.


دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد، کالیفرنیا برکلی، انستیتو فناوری ماساچوست و کالیفرنیا سندیگو رتبه‌های اول تا پنجم را بین تمامی دانشگاه‌های جهان کسب کرده‌اند.


رتبه‌بندی جهانی «وبومتریکس» یک نظام رتبه‌بندی است که به ارزیابی حضور علمی و پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها در وب از طریق وب‌سایت‌های دانشگاهی می‌پردازد. مبنای این رتبه‌بندی براساس چهار شاخص تعداد صفحات وب دانشگاه در گوگل (شاخص Presence)، تعداد ارجاع یا لینک‌های برقرار شده (شاخص Visibility)، تعداد استنادات (شاخصOpenness) و تعداد مقالات کیفی در سایت سایماگو SCImago  (شاخص Excellence) است.


 از سال ۲۰۰۴، رتبه‌بندی وب یا (Webometrics Ranking) دو بار در سال منتشر می‌شود و بیش از ۲۷ هزار مؤسسه آموزش عالی در سراسر جهان را پوشش می‌دهد.


انتهای پیام/4123/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته