دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ملانظری پیشنهاد داد:

ایجاد شعبه دانشگاه الزهرا در عراق

رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: امیدواریم فرصتی فراهم شود تا با ایجاد شعبه‌ای از دانشگاه الزهرا (س) در عراق بتوانیم همکاری‌ها و انتقال تجارب را تقویت کنیم.
کد خبر : 357415
2592_668.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مهناز ملانظری در دیدار عبدالوهاب السهیل، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق با منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه الزهرا (س) در سال‌های اخیر تفاهم‌نامه‌های بسیاری با دانشگاه‌های عراق داشته است، اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه الزهرا (س) تحصیل می‌کنند.


وی گفت: امیدواریم ضمن افزایش دانشجویان عراقی در دانشگاه فرصتی فراهم شود تا با ایجاد شعبه‌ای از دانشگاه الزهرا (س) در عراق بتوانیم این همکاری‌ها و انتقال تجارب را بیش از پیش تقویت کنیم و با نگاه ویژه به بانوان، تبادل مشترکی بین اساتید و دانشجویان در حوزه تحصیلات تکمیلی شکل بگیرد.


همچنین عبدالحمید علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در دو سال گذشته از کشور افغانستان بیش از ۵۰۰ مربی دانشگاهی پذیرفته شده، گفت: نکته مهمی که راه را برای دانشجویان باز می‌کند، دانشگاه‌های مورد توافق آن‌هاست که امیدواریم در کمیته مشترکی که شکل خواهد گرفت لیست دانشگاه‌های ایران افزایش یافته و مورد استقبال دانشجویان عراقی قرار گیرد.


در پایان این دیدار، تفاهم‌نامه نقشه راه همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور برای پنج سال آتی نهایی و به امضا رسید.


گفتنی است، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق به دعوت رسمی غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان به ایران سفر کرده است.


انتهای پیام/۴۱۲۳/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته