دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1397 - 13:29
در مسابقات تیر و کمان اردبیل؛

گردشگری ورزشی در جشنواره زمستانه اردبیل پر رونق شد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردبیل گفت: در قالب برنامه‌های جشنواره زمستانه گردشگری، مسابقات تیر و کمان در رشته در سرعین و خلخال برگزار شد.
کد خبر : 357331
6478ed31-cb79-4bf5-a4bc-0acfce8a9f7b.jpg

نادر فلاحی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: مسابقات تیراندازی با تیروکمان در دو شهر سرعین و خلخال برگزار شد.


مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه افزود: در قالب برنامه‌های جشنواره زمستانه که در استان اردبیل برگزار می‌شود، برنامه گردشگری ورزشی نیز قرار گرفت که مسابقات تیروکمان ازجمله این فعالیت‌ها بود.


وی با اشاره به اینکه این مسابقات در سه سبک باستانی اجرا شد، افزود: سبک تیر آرش یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های مسابقات تیر و کمان در دنیا به‌حساب می‌آید که تاریخچه آن برای کشور ماست اما کشورهای دیگر از غفلت ما برای ثبت جهانی این مسابقات استفاده و آن را به‌نام خود ثبت کرده‌اند. این مسابقات در شهر سرعین برگزار و بیشترین پرتاب آن در بین آقایان 385 متر و در بین خانم‌ها 283 متر بود.


فلاحی به سبک دیگری از این مسابقات اشاره و افزود: سبک آماج قزل‌باش مسابقه دیگری بود که در روز گذشته برگزار شد. در این مسابقات مسافت 150 متری مشخص و هدف روی زمین قرار داده می‌شود و تیرانداز باید به‌صورت منحنی تیرش را پرتاب کند. این مسابقه برای خانم‌ها در مسافت 100 متری برگزار شد.


مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: مسابقات قیقاج نیز در راستای همین برنامه‌ها برگزار شد. در این سبک تیراندازی، تیرانداز باید تیرش را به پشت به طریق نشسته و ایستاده پرتاب کند. این مسابقات نیز جذابیت زیادی داشت و تلاش داریم که آن را به‌صورت بین‌المللی برگزار کنیم.


وی با اشاره به اینکه به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی از 40 تیرانداز برتر کشور از 10 استان برای شرکت در این مسابقات دعوت‌شده بود، افزود: فدراسیون ورزش‌های روستایی نیز در برگزاری این مسابقات به ما کمک کرد. در هر سبک مسابقات و در گروه‌های خانم و آقا به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا شد و دو جایزه نیز به ورزشکار بااخلاق و فنی این مسابقات نیز اعطا شد.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته