دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1397 - 11:07
یک دانشجوی ایرانی در آمریکا:

مظلومیت شیعه در دنیا دردآور است/علاقه‌مندی غربی‌ها به شناخت اسلام

تبلیغ مذهب شیعه با استفاده از فضای مجازی در قلب ویرجینیا به‌عنوان یکی از ایالت‌های کشوری که داعیه اسلام‌‌ستیزی دارد، همتی بلند و انگیزه‌ای راسخ می‌طلبد.
کد خبر : 357171
3001a603-150b-4aaf-8e64-c1fc42fd102d.jpg

گروه اجتماعی خبرگزاری آنا- ملیحه محمودخواه؛ شاید انجام واجبات و مستحباتی که اسلام به آن سفارش کرده است در کشوری که ارکان نظام آن بر پایه‌های اسلام استوار شده باشد کار زیاد سختی نباشد اما کار و انجام دستورات دینی وقتی سخت‌تر می‌شود که قرار باشد در کشوری این اعمال به‌جا بیاید که ید طولانی در اسلام‌ستیزی دارد.


مائده نوید دانشجوی 26 ساله‌ای است که سال‌ها در آمریکا زندگی می‌کند و از نوجوانی با فرهنگ آمریکایی بزرگ‌ شده است اما اعتقادات و باور او به‌اندازه‌ای قوی است که علاوه بر اینکه خودش تمامی مستحبات و واجبات را انجام می‌دهد تلاش هم می‌کند دیگران را نیز با دین پر از مهر و عطوفت اسلام آشنا کند.


او در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: ۱۵ ساله بودم که با خانواده‌ام به آمریکا آمدم. رشته معماری داخلی خواندم و در حال حاضر در همین رشته مشغول به کار هستم.


این دانشجو و فعال حوزه مذهبی در ادامه افزود: در دوران نوجوانی به دبیرستان عمومی در ویرجینیا آمریکا می‌رفتم که بیش از 2 هزار دانش‌آموز از کشورهای مختلف دنیا با دین و اعتقادات مختلف در آنجا درس می‌خواندند؛ اما نکته‌ای که در این میان من را آزار می‌داد این بود که تفسیرهای مختلفی از اسلام ارائه می‌شد و این امر چهره واقعی اسلام را پنهان می‌کرد. در مدرسه ما دانش‌آموزان شیعه کم بودند و تنها افرادی که جزو فرقه‌های مختلف شافعی و مالکی و غیره بودند را می‌شد از ظاهر و لباس پوشیدنشان شناخت.


نوید با اشاره به اینکه در دبیرستان، مسلمانان با یکدیگر گروهی را تشکیل داده بودند و گاهی دورهم جمع می‌شدند، ادامه داد: دانش‌آموزان در این گروه دورهم جمع می‌شدند و کارها و فعالیت‌های مذهبی انجام می‌داند و ازآنجاکه من تنها شیعه جمع بودم تلاش می‌کردم برنامه‌های مذهبی مانند محرم را توسط گروه اجرا کنم اما این مسئله گاهی محقق نمی‌شد و همین موضوع من را آزار می‌داد.


این دانشجو در ادامه اضافه کرد: از همان زمان به فکر افتادم که کاری انجام دهم. سعی می‌کردم با مسلمانان مدرسه یا حتی در دانشگاه راجع به این مسائل حرف بزنم اما هیچ‌وقت آن‌قدر قدرت نداشتم که پیروز شوم. تا اینکه تصمیم گرفتم کار عملی انجام دهم.


وی با اشاره به اینکه صفحه‌ای با اسم about.shia@ در اینستاگرام درست کردم، ادامه داد: تلاش کردم در این صفحه فقط و فقط درباره شیعه پست قرار دهم تا از این طریق مردم دنیا را با مذهب تشیع آشنا کنم. وقتی این صفحه را زدم، آن‌قدر حجم حمایت مردم بالا بود که باورم نمی‌شد. نه‌تنها ایرانی‌ها بلکه از کشورهای دیگر هم حمایتم می‌کردند.


این فعال حوزه مذهبی با اشاره به اینکه حمایت‌ها باعث شد که هیجان و شور و شوق او برای تبلیغ تشیع بیشتر شود، ادامه داد:‌ در این صفحه شبکه مجازی با شیعیان دنیا مصاحبه می‌کنم و به این طریق تلاش کردم این صفحه محل آشنایی شیعیان دنیا باهم شود. اگر آن‌ها مُبَلغ مذهب تشیع هستند تلاش می‌کنیم تا از فعالیت‌های همدیگر ایده بگیریم و هدف اصلی که در این صفحه دنبال می‌کنم این است که تشیع را به همه مردم دنیا معرفی کنم.


وی در ادامه افزود: من حتی با چند نفر از دوستان مسیحی‌ام نیز مصاحبه داشتم و از آن‌ها درباره اسلام و شیعه سؤالی پرسیدم که مورد توجه آنان قرار گرفت. دوستان مسیحی‌ام  از من راجع به اسلام سؤال می‌پرسند و امیدوارم که این صفحه بتواند باب آشنایی بیشتر آن‌ها را با مذهب شیعه باز کند. در یکی از این مصاحبه‌ها با دختری صحبت کردم که شیعه شده بود و در صحبت‌هایش علت گرایش به تشیع را آشنا شدن با دوست شیعه خود عنوان کرد و این نشان می‌دهد که چقدر هرکدام از ما می‌توانیم در تبلیغ مذهب خود تأثیرگذار باشیم.


این فعال مذهبی با اشاره به اینکه شاید بسیاری از ما خیلی راحت از این مسائل می‌گذریم و بعضی از آدم‌ها با بیان اینکه هر کس دین خودش را دارد از خیر معرفی مذهب تشییع به بقیه می‌گذرند، ادامه داد: شاید گاهی با چند کلمه حرف زدن یک نفر را به مذهب شیعه علاقه‌مند کنیم، یا حتی باعث شویم که او در مورد تشیع فکر کند. پس نباید بی‌تفاوت بگذریم. مخصوصاً در این زمانه که این‌قدر اهل‌بیت(ع) در جوامع غربی غریب هستند و از هر سو هجمه سنگینی علیع مذهب شیعه در دنیا صورت می‌گیرد.


نوید معتقد است: ما باید به‌عنوان سربازان اهل‌بیت(ع) تبلیغ درست انجام دهیم و از راه صلح و دوستی مردم را با دین آشنا کنیم؛ در این صفحه اینستاگرامی یک کمپین به اسم کمپین #شادی_دل_امام_زمان(عج) ImamMahdiHappiness# نیز درست کرده‌ایم.


وی گفت: قدم بعدی ما این است که تلاش می‌کنیم مخاطب را به خواندن قرآن و نهج‌البلاغه و تفکر پیرامون معانی و تفاسیر آن‌ها ترغیب کنیم.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

برچسب ها: اسلام ستیزی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته