دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1397 - 03:50
جاذبه‌های گردشگری ایران؛

تب را در «تو بیرون» از بدنتان بیرون کنید

دره «تو بیرون» در دزفول آن‌قدر خنک است که محلی‌ها می‌گویند اگر کسی تب هم داشته باشد در این محل تب از بدنش بیرون می‌رود و به همین دلیل به «تو بیرون» معروف شد.
کد خبر : 357047
توبیرونkarnaval.ir0_1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اگر گذارتان به استان خوزستان و شهرستان دزفول افتاد توصیه می‌کنیم از دره شگفت‌انگیز «تو بیرون» دیدن کنید. تو بیرون در ۲۰ کیلومتری شهر دزفول واقع شده است و به دلیل فضای خنک و مطبوع که در این دره وجود دارد به این نام شهرت گرفته است زیرا به گفته مردم محلی حتی اگر تب بالا هم داشته باشید، به این دره وارد شوید تا تب از بدنتان بیرون می‌رود.


دره زیبای تو بیرون دیواره‌های صخره‌ای مملو از آب‌چکان دارد که این آب‌ها توانستند دل سنگ‌های سخت را شکافته و فضای زیبایی را ایجاد کنند؛ این پدیده طبیعی در طی چندین هزار سال به‌وجود آمده است و در زمان‌هایی که مشکل آب وجود داشته این محدوده محلی برای جمع‌آوری آب‌های سفره‌های زیرزمینی بوده است.


نکته قابل‌توجه در مورد این دره این است که حتی وقتی دمای هوای اطراف این دره حدود ۴۵ درجه هم باشد هوای داخل دره تو بیرون ۲۰ درجه خواهد بود و همین موضوع سبب شده که این دره به تفرجگاهی برای مردم دزفول تبدیل شود.


اگر زمانی تصمیم گرفتید به این منطقه سفر کنید توصیه می‌کنیم که فصل بهار و تابستان را برای این سفر انتخاب کنید زیاد در زمستان آن‌قدر هوای این دره سرد می‌شود که تحمل آن برای بسیاری از افراد سخت است.


انتهای پیام/۴۰۸۷/


انتهای پیام/

برچسب ها: خوزستان دزفول
ارسال نظر
هلدینگ شایسته