دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1397 - 09:24
مسیرحرکت فرودگاه تا بهشت‌زهرا؛

امام خمینی(ره) فردا 9 صبح در تهران است

در آستانه سفر تاریخی امام خمینی(ره) به تهران، مردم سراسر کشور برای استقبال از ایشان در سال 57 آماده شده‌اند.
کد خبر : 356906
57822033.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امام خمینی(ره) در اطلاعیه‌ای به تمام ملت ایران اعلام کردند که روز 12 بهمن سال 1357 با یک هواپیما مسافربری به تهران باز خواهند گشت.


مردم تهران و سراسر ایران زمانی که خبر بازگشت امام خمینی(ره) به کشور برای آنها مخابره شد، از شوق و ذوق دیدار رهبر انقلاب اسلامی از نیمه‌های شب به خیابان‌ها آمدند و از میدان آزادی تا فرودگاه مهرآباد خیابان‌ها را گلباران کردند.


تیم حفاظتی امام خمینی(ره) برای حفظ جان ایشان در فرودگاه مهرآباد، تیمی متشکل از کادرهای نیروی هوایی ارتش بودند. فرمانداری نظامی تهران که دیگر کاری نمی‌توانست، صورت دهد، پذیرفت که سه روز در تهران برای ورود مردم به خیابان‌ها آزاد باشد.


شاپور بختیار نخست‌وزیر شاه، که دیگر از سرکوب انقلاب مردم ایران ناامید شده بود، به برخی از یگان‌های ارتش دستور ورود به خیابان‌های تهران را داد. تهران در برخی از ساعت امروز صحنه برخورد و درگیری مردم با نیروهای ارتشی بود که قصد داشت مردم را به خاک و خون بکشند.


در روزنامه کیهان آن روز آمده است، 50 هزار نفر از نیروهای انقلابی به ساماندهی شورای انقلاب، وظیفه حفظ جان امام خمینی(ره) را برعهده گرفته‌اند. مسیر حرکت امام نیز مشخص شده است، ایشان از فرودگاه مهرآباد مستقیم به بهشت‌زهرا خواهند رفت.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته