دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1397 - 22:17
مرضیه هاشمی در فرودگاه امام:

باید ارزش رهبری و انقلاب را بیشتر بدانیم و به آن‌ها افتخار کنیم

مرضیه هاشمی در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: تمام اتفاقاتی که امروز شاهدش هستیم از برکات انقلاب اسلامی است. باید قدر رهبری و انقلاب اسلامی را بیشتر بدانیم.
کد خبر : 356892
index.jpg

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مرضیه هاشمی خبرنگار آمریکایی‌الاصل مسلمان شبکه پرس تی وی ایران که چندی پیش برای ملاقات با برادرش به آمریکا رفته بود، در فرودگاه توسط پلیس آمریکا بازداشت شد.


وی بعد از اینکه چند روز در شرایط نامناسب در زندان آمریکا به سر برد، با فشار رسانه‌ها و آزادیخواهان آزاد شد.


وی دقایقی  پیش به کشور بازگشت و در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) مورد استقبال مردم، مسئولان و فعالان رسانه‌ای قرار گرفت.


وی در فرودگاه وقتی با سیل عظیم مردم و حضور مسئولان روبرو شد، با تشکر از کسانی که به فرودگاه آمده بودند، اعلام کرد: اصلا انتظار چنین حجم عظیم استقبال‌کننده را نداشتم و از تمامی کسانی که برای استقبالم آمدند کمال تشکر و قدردانی و سپاسگزاری را دارم.


هاشمی در مورد بازداشت خود افزود: آنچه در مورد بازداشت من صورت گرفت به معنای پیروزی جمهوری اسلامی ایران است. آمریکایی‌ها از حجم موفقیت و نفوذ جمهوری اسلامی آنقدر نگران هستند که دست به هر کاری می‌زنند.


وی ادامه داد: در این موقعیت باید بگویم باید قدر رهبری را بیشتر بدانیم. ما رهبر بزرگی داریم که نفوذ ایشان توانسته انقلاب را در چهلمین سالگرد آن حفظ کند و حتی بر قدرت آن بیفزاید.


هاشمی با تأکید بر اینکه تمام اتفاقاتی که امروز شاهدش هستیم از برکات انقلاب اسلامی است، گفت: وقتی چنین اتفاقاتی که برای من افتاد را می‌بینم به این معنی است که داریم راه درستی را طی می‌کنیم، برای من که در چنین شرایطی قرار گرفتم ارزش مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران را بیشتر از قبل می‌دانم و به آنها افتخار می‌کنم.


آزادی مرضیه هاشمی پیروزی برای تمامی مردم ایران است


پیمان جبلی معاونت برون‌مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم طی سخنانی در این مراسم گفت: معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با تبریک آزادی مرضیه هاشمی به مجموعه همکاران شبکه پرس تی‌وی، تمامی خبرنگاران، مردم ایران و تمامی کسانی که برای آزادی می‌اندیشند، گفت: آزادی مرضیه هاشمی نشان داد که آمریکا در مقابل وجدان‌های بیدار مردم آزاده جهان شکست خورده است.


وی افزود: بازداشت مرضیه هاشمی نشان‌دهنده بی‌آبرویی آمریکا بود و این موضوع را اثبات کرد که ادعای حقوق بشر در آمریکا کاملاً واهی و بیهوده است و پرده از دروغ‌های آزادی، حقوق بشر و آزادی مطبوعات برداشت.


وی با بیان اینکه بازداشت مرضیه هاشمی یک اشتباه محاسباتی از سوی آمریکا بود، افزود: رفتار غیرانسانی مقامات آمریکایی با مرضیه هاشمی درواقع یک برگ دیگر بر تاریخ سیاه آمریکا افزود. جلساتی که خانم هاشمی در آن حضور داشت، سه جلسه دادرسی بود که آخرین آن 10 ساعت به‌طول انجامید و در مقابل یک هیئت 23 نفره مورد سؤال و جواب قرار گرفت.


جبلی تصریح کرد: این آزادی یک پیروزی برای تمامی مردم ایران، تمامی رسانه‌ها و همه افرادی است که به آزادی بها می‌دهند. این پیروزی مختص همکاران ما در شبکه پرس تی‌وی نیست، بلکه یک پیروزی بزرگ برای تمامی رسانه‌های مستقل در جهان است که برای حق و عدالت تلاش می‌کنند و برای رسوایی جبهه ظلم و استکبار می‌کوشند.


وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها به‌هیچ‌وجه نتوانستند علیه خانم هاشمی اتهامی را اثبات کنند. آنها از همان روز اول گفتند که جرم خانم هاشمی این است که حرف‌های مستقلی می‌زند و افشاگری می‌کند. افشاگری ظلم و ستمی که در آمریکا علیه اقلیت‌ها به‌خصوص سیاه‌پوستان و مسلمانان وجود دارد.


معاونت برون‌مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران  تأکید کرد: خانم هاشمی هیچ جرم دیگری به‌غیر از این افشاگری‌ها انجام نداده بود و همان‌طور که عرض کردم رفتار آمریکا که به‌نحوی خود را کلانتر دنیا می‌داند و همه دنیا را محاکمه می‌کند، به‌قول خودشان رسانه‌های مستقل آزادی را زیر پا می‌گذارند، نشان داد اولین کسی که در دنیا حقوق انسانی را رعایت نمی‌کند و به حقوق بشر و حقوق رسانه احترام نمی‌گذارد، خود مقامات آمریکایی هستند. آمریکا آخرین کسی است که در دنیا باید ادعای دفاع از حقوق بشر و حقوق رسانه کند، چون کارنامه‌ای بسیار سیاه در این موضوع دارد.


انتهای پیام/4093/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته