دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1397 - 12:52
در شعبه 15 انقلاب اسلامی؛

دادگاه 8 متهم جاسوسی از مراکز نظامی برگزار شد

جلسه محاکمه 8 متهم جاسوسی از مراکز نظامی در شعبه 15 انقلاب اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 356688
555.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده 8 متهم جاسوسی از مراکز نظامی کشور در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد؛ در این جلسه از دادگاه که تمام وکلای تعیین شده نیز حضور داشتند، نماینده دادستان به قرائت بخشی از کیفرخواست پرداخت.


بر اساس این گزارش، چندی پیش بود که سخنگوی دستگاه قضا از دستگیری افرادی که در سازمان محیط زیست اقدام به جاسوسی از برخی نهادهای کشور کرده بودند، خبر داد؛ این افراد به‌دلیل جاسوسی از برخی نهادهای نظامی بازداشت شدند.


رسیدگی به اتهامات این افراد از آن جهت مهم و اساسی است که این افراد اطلاعات برخی از نهادهای نظامی را در اختیار دشمنان قرار می‌دادند؛ از طرفی محسنی اژه‌ای در بیستم آبان ماه سال جاری اعلام کرده بود که به‌دلیل اقدامات این افراد و گزارش ستادکل نیروهای مسلح درباره این افراد، اتهامات جاسوسان مشمول مفسدفی‌الارض است.


بر همین اساس، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در آبان ماه سال جاری در خصوص آخرین وضعیت پرونده موسوم به محیط زیست گفته بود که تحقیقات در این خصوص به پایان رسیده است اما به‌دلیل وجود برخی نواقص، این پرونده به شعبه بازپرسی بازگشت داده شد؛ از طرفی ستادکل نیروهای مسلح نیز اعلام کرد که این افراد اطلاعات نظامی را در قالب فعال محیط زیست دریافت کرده‌اند.


دادستان تهران اعلام کرده بود که ۸ نفر در این پرونده تعقیب شدند و کیفرخواست نیز آماده شده است و بعد از تحقیقات صورت گرفته عنوان اتهامی ۴ نفر از آن‌ها افسادفی‌الارض تعیین شد.


سرانجام اولین دادگاه رسیدگی به پرونده 8 متهم صبح چهارشنبه(10 بهمن) در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد.


انتهای پیام/4110/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته