دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1397 - 09:19

کارشناس بی‌بی‌سی بالاخره از سازمان محیط زیست رفت

کاوه مدنی، استاد حوزه آب در دانشگاه‌های انگلیس و آمریکا که زمزمه‌هایی در خصوص همکاری وی با جاسوسان محیط زیستی وجود داشت، ایران را ترک کرد و از سمت خود استعفا داد.
کد خبر : 273022

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، «کاوه مدنی»، استاد 37 ساله دانشگاه‌ سلطنتی انگلیس و دانشگاه فلوریدای آمریکا، که به عنوان یکی از متخصصان حوزه آب شناخته می‌شود، در حالی سال گذشته به عنوان معاون بین‌الملل، نوآوری و مشارکت فرهنگی - اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست ایران منصوب شد که این انتصاب، از روز اول با حواشی زیادی روبرو بود.


کاوه مدنی، به لحاظ داشتن اقامت انگلیس و آمریکا در زمره مقاماتی بود که در مظان دو تابعیتی بودن قرار داشت و از سوی دیگر، همکاری وی با شبکه بی‌بی‌سی فارسی نیز بر این ابهامات افزوده بود.



علاوه بر آن انتشار یک فیلم از حضور کاوه مدنی در یک مهمانی در اندونزی و آن هم در حالتی نامتعارف، بر ابهامات در خصوص انتصاب وی بیشتر افزود؛ اگرچه گفته شد که فیلم مربوط به سال 2013 و قبل از انتصاب وی بوده، اما به هرحال چنین فیلمی و چنین شرایطی برای کسی که معاونِ معاونِ رئیس‌جمهور اسلامی ایران است، قابل پذیرش نبود.


انتقادها از کاوه مدنی در حالی بالاگرفت که با بازداشت چند جاسوس که در پوشش فعال محیط زیستی به فیلمبرداری و تصویربرداری از سایت‌های موشکی می‌پرداختند هم به حاشیه جدیدی در پرونده مدنی بدل شد. اگرچه زمزمه‌هایی مبنی بر بازداشت وی وجود داشت؛ اما وی پس از 72 ساعت در توئیتی ابراز امیدواری که «تنگ‌نظری‌ها برطرف شود»!


حالا پس از همه این حواشی، کاوه مدنی که در تعطیلات نوروز از کشور خارج شده بود، دیگر به کشور بازنگشت و به نظر می‌رسد از راه دور، از سمت خود استعفا داده است.


محمود صادقی، نماینده‌ی تهران نیز در این باره در توییتر نوشت: «‏امروز از یک منبع موثق شنیدم ‎کاوه مدنی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع الخروج شده بود با رفع ممنوع الخروجی کشور را ترک کرد. درس عبرتی برای نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور!»



کاوه مدنی هم در روزی که گفته می‌شود استعفا داد، در توئیتی یک شعر مبهم را منتشر کرده است که به نظر می‌رسد در راستای تائید رفتن وی از ایران باشد. وی در بند آخر شعری که نوشته آورده است‌ «پای اگر فرسودم و جان کاستم/ آنچنان رفتم که خود می‌خواستم»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته