دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ندری در گفتگو با آنا:

شفافیت قربانی معاملات صوری بانک‌ها با شرکت‌های زیرمجموعه

یک کارشناس اقتصادی گفت: متأسفانه شفافیت مالی با انجام معاملات صوری بانک‌ها با شرکت‌های زیرمجموعه خودشان به‌نوعی زیر سؤال رفته است.
کد خبر : 356532

کامران ندری در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه معاملات صوری بانک‌ها با شرکت‌های زیرمجموعه خودشان موجب شده است تا شفافیت مالی در نظام بانکی کشور رعایت نشود گفت: به‌طورمثال یک بانک با خرید ملکی بیشتر از ارزش واقعی آن و فروش آن ملک با قیمت پایین‌تر از قیمت حقیقی آن به شرکت‌های زیرمجموعه، به‌نوعی موجب حسابرسی صوری در صورت‌های مالی می‌شود.


وی با بیان اینکه سمت راست ترازنامه مالی بانک‌ها که صورت‌های درآمدی آنها را نشان می‌دهد در هیچ زمان شفافیت لازم را نداشته است، گفت: موضوع «سایر» که در بحث حسابداری بسیار مهم است، برای بانک‌ها به‌عنوان یک راهکار برای انجام معاملات پنهانی بانک‌ها تبدیل شده است.


این کارشناس اقتصادی با انتقاد از شیوه حسابرسی در بانک‌های خصوصی و دولتی کشور گفت: مسئله حسابرسی بانک‌ها از سوی سازمان حسابرسی کل کشور بارها مورد انتقاد قرار گرفته است به‌طوری‌که سازمان حسابرسی کل کشور با ارسال نامه‌های متعدد به بانک مرکزی از شیوه حسابرسی و سهم بالای قسمت «سایر» در حسابرسی بانک‌های مختلف، انتقاد کرده است.


انتهای پیام/4094/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته