دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 بهمن 1397 - 10:08

دانشگاه در درآمد دانشجویان شریک می‌شود

یک دانشگاه آمریکایی با دانشجویان خود قرارداد شراکت در درآمد می‌بندد تا بخشی از حقوق فارغ‌التحصیلان به دانشگاه تعلق بگیرد.
کد خبر : 356252
83c03bd027bf200ee885858100b92185.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از «اجوکیشن دایو»، دانشگاه یوتا هفته گذشته اعلام کرد که در حال راه‌اندازی یک پروژه جدید برای دانشجویان برخی از رشته‌های خاص است. این دانشگاه قصد دارد به دانشجویان نزدیک به فارغ‌التحصیلی، توافقنامه‌ای مبنی بر‌ شراکت در درآمد پیشنهاد کند. براساس این توافقنامه دانشجویان می‌تواند هر ترم تا 10 هزار دلار از دانشگاه دریافت کنند، به شرط که پس از فارغ‌التحصیلی بخشی از درآمد خود را به دانشگاه بدهند.


دانشجویانی که این توافقنامه را امضا می‌کنند، موظف هستند تا 10 سال پس از فارغ‌التحصیلی 2.85 درصد از درآمد خود را به دانشگاه بپردازند که این مبلغ بسته به میزان درآمد و رشته تحصیلی دانشجو متفاوت خواهد بود.


براساس این توافقنامه، در صورتی که دانشجو قصد ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی را داشته باشد یا به‌صورت داوطلبانه در جامعه خدمت کند یا درآمدش در سال کمتر از 20 هزار دلار باشد، نیازی به بازپرداخت به دانشگاه ندارد.


دانشگاه یوتا این پروژه ابتکاری را با بودجه 6 میلیون دلاری آغاز کرده که این مبلغ از سوی اهداکنندگان، سرمایه‌گذاران و صندوق دانشگاه تأمین شده است. بازپرداخت فارغ‌التحصیلان از این برنامه پشتیبانی خواهد کرد.


انتهای پیام/4021/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته