دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جلال چراغپور در گفتگو با آنا:

بعضی از بازیکنان در حد تیم ملی نبودند/ روز بد فوتبال ایران

کارشناس فوتبال گفت: بعضی از بازیکنانی که کی‌روش دعوت کرد در حد تیم ملی فوتبال نبودند.
کد خبر : 356247
AG8I1348.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2019 امارات با قبول شکست سه بر صفر مقابل ژاپن از گردونه رقابت‌ها حذف شد تا حسرت صعود تیم ملی به دیدار فینال مهم‌ترین مسابقات فوتبال قاره آسیا از مرز 43 سال بگذرد.


جلال چراغپور در خصوص ناکامی تیم ملی فوتبال ایران برابر ژاپن به خبرنگار ورزشی آنا گفت: دیداری که برابر ژاپن انجام دادیم، اولین مسابقه‌ای بود که در جام ملت‌های آسیا با یک تیم صاحب سبک و کلاس آسیایی مواجه شده بودیم. شاید بعد از جام‌های جهانی 2014 و 2018 که مقابل تیم‌های آرژانتین، نیجریه، بوسنی، پرتغال، مراکش و اسپانیا 6 بازی با تیم‌های صاحب کلاس فوتبال در دنیا انجام داده بودیم، دیدار با ژاپن یک مسابقه پایاپای بود که پس از سال‌ها آن را تجربه کردیم.


وی ادامه داد: ما عادت کرده بودیم که برابر تیم‌هایی که می‌دانستیم از ما قوی‌تر هستند، فوتبال «دفاع کن و امید به ضدحمله داشته باش» را ارائه می‌کردیم. به این سبک بازی عادت کرده بودیم و وقتی که مقابل حریفان نامدار دنیا به برد اتفاقی می‌رسیدیم یا با تساوی بدون گل روبه‌رو می‌شدیم یا با حداقل نتیجه بازنده از زمین خارج می‌شدیم، افرادی بودند که می‌گفتند خوب باختیم و آن‌قدر این نتایج را بزرگ می‌کردند که باورهای غلطی در افکار عمومی ساخته شده بود و این تصور را می‌کردیم که مقابل ژاپن برنده می‌شویم.


کارشناس فوتبال یادآور شد تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا برابر یمن، ویتنام و عراق باید از گروهش صعود می‌کرد و این صعود میسر شد. در جمع 16 تیم و هشت تیم نیز مقابل عمان و چین کار زیاد دشواری پیش‌ِ رو نداشتیم اما وقتی در میان چهار تیم برتر آسیا به یک تیمی خوردیم که ساختار مشخصی داشت، معلوم شد که در چه نقاطی از زمین دچار ایرادهای بزرگی هستیم.


وی افزود: در پایان بازی با ژاپن خیلی‌ها به بایدها و شایدها و اما و اگرها اشاره می‌کردند. خیلی‌ها می‌گفتند اگر بازیکنان تیم ملی به‌جایِ آنکه برای توپی که داور هنوز سوت نزده بود به سمت او نمی‌رفتند و اعتراض نمی‌کردند شاید گل اول را نمی‌خوردیم. برخی می‌گفتند اگر توپ سردار آزمون در نیمه اول گل می‌شد سرنوشت بازی تغییر می‌کرد و ما در نیمه دوم به شکل دیگری بازی می‌کردیم. بله، فوتبال بازی اتفاقات است ولی همه فهمیدیم که بیرانوند روی گل اول به‌خاطرِ تأخیر در خروج از دروازه مقصر بود. او اگر پنالتی رونالدو و کاپیتان عمان را گرفت به‌خاطرِ این بود که در جهش‌هایش برای مهار توپ 50-50 می‌کرد، چراکه در زمان زدن ضربه مهاجم ژاپن 180 درجه زاویه توپ را اشتباه رفت و معلوم شد او در زمان گرفتن پنالتی‌ها اصلاً توجهی به نوع حرکت بازیکن حریف نداشته است.


چراغپور تأکید کرد: مهم‌ترین مشکل تیم کی‌روش این بود که نتوانست ترکیب چهار نفره دفاعش را پیدا کند. او چرخش‌های زیادی در خط دفاعی ایجاد کرد ولی نتوانست آن خط دفاعی را که مدنظرش بود بچیند. البته پس از پایان تمامی بازی‌ها انتقادها شروع می‌شود و خیلی‌ها صاحب‌سخن می‌شوند ولی به‌صورت کلی باید بگوییم در روز بد تیم ملی ایران و روز خوب ژاپنی‌ها ما بازی را باختیم و البته نباید از رفتار زشت سردار آزمون و همچنین برخورد زشت رامین رضاییان با بازیکنان ژاپن بگذریم.


وی تصریح کرد: شاید باخت به ژاپن پایان یک دوره از تیمی بود که نتوانست بهترین نوع فوتبال را ارائه کند. ما باید ساختار بهتری برای فوتبال‌مان تعریف کنیم. کارلوس کی‌روش نوع خاصی از فوتبال را ارائه می‌کرد که کامل نبود. او بسیاری از بازیکنانی را حفظ کرد که در اندازه‌های تیم ملی نبودند. سبک فوتبال کی‌روش تعریف کاملی از فوتبال نداشت. حالا طرفداران و مخالفان این مربی پرتغالی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند ولی فراموش نکنیم فوتبال ما نیاز به یک مربی جوان‌تر و صاحب‌کلاس روز دنیا را دارد تا بتوانیم در آینده‌ای نه‌چندان‌دور با تیم ملی فوتبال کامل‌تری برای کسب موفقیت گام برداریم.


انتهای پیام/4051/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته