دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1397 - 14:36
وزیر علوم اعلام کرد:

افزایش 20 درصدی شهریه‌ دانشجویان در سال آینده

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: احتمال دارد که در سال ۹۸ شاهد افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی شهریه‌های دانشجویان باشیم.
کد خبر : 356065
100100.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور غلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه ششمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال آینده احتمالاً شاهد افزایش شهریه دانشجویان به میزان ۱۰ تا ۲۰ درصد هستیم که این میزان افزایش با تصمیم هیئت‌های امنا انجام می‌شود.


وی افزود: البته در شرایط کنونی که هزینه‌ها در کشور زیاد شده است، مطمئن باشید هیئت‌های امنا به این موضوع توجه ویژه خواهند کرد که شهریه دانشجویان افزایش زیادی نداشته باشد؛ معمولاً شهریه دانشجویان به‌صورت سالانه تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.


دانشگاه‌ها عاری از دخانیات است


وزیر علوم در ادامه در مورد تحقق شعار دانشگاه عاری از دخانیات بیان کرد: دانشگاه‌های ایران هم‌اکنون عاری از دخانیات است و فضای دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها عاری از دخانیات است؛ البته اگر در گوشه و کنار عده‌ای به این موضوع توجه ندارند، باید توصیه‌هایی به آن‌ها شود و اگر هم تخلفی انجام شد حتماً باید گوشزد شود.


غلامی افزود: مدیران در دانشگاه‌ها وظیفه‌ دارند که مقررات انضباطی تعیین‌ شده را به‌‌طور جدی اجرا کنند. در خصوص رعایت شعائر مذهبی باید نظارت لازم انجام شود و مسائل فرهنگی مورد توجه ویژه مسئولان قرار بگیرد.


وی عنوان کرد: در مورد مسائل فرهنگی، بخشنامه‌های فراوانی به‌صورت مکرر از سوی وزارت علوم در این زمینه ابلاغ می‌شود و امیدواریم دانشجویان نیز همان‌طور که شأن آن‌ها ایجاب می‌کند، این مسائل را رعایت کنند.


وزیر علوم ادامه داد: منظور ما از برخورد با متخلفانی که موارد انضباطی را رعایت نمی‌کنند، نصیحت و توصیه است و برخورد انضباطی با متخلفان بعد از ارشاد و راهنمایی است.


غلامی درباره جذب نیروی انسانی در زیرمجموعه‌های وزارت علوم خاطرنشان کرد: برای جذب نیروی انسانی به‌صورت کارمندی دیگر ظرفیت نداریم و تلاش اصلی ما این است به نیروهایی که وجود دارند، آموزش‌های لازم ارائه داده شود؛ اما در مورد استخدام اعضای هیئت‌علمی چون بحث تحقیق و آموزش است، برای این افراد از بدو استخدام، کارگاه‌های روش تحقیق، روش تدریس و اخلاق علمی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4123/4118/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته