دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1397 - 10:17

آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان نیاز به برنامه دارد

گزارش‌ها نشان می‌دهد که برنامه‌ درسی صحیح به معلمان کمک می‌کند تا در کلاس راحت‌تر با هوش مصنوعی کنار بیایند.
کد خبر : 355933
online_education.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از «اجوکیشن دایو»، در حال حاضر اکثر مدرسه‌ها در آمریکا از ابزار هوش مصنوعی در کلاس درس استفاده می‌کنند؛ اما تقریباً هیچ‌کدام از آنها برنامه‌ای ندارند که نحوه کار با هوش مصنوعی و استفاده از آن را به دانش‌آموزان آموزش بدهند.


گفتنی است که سازمان‌هایی مانند «انجمن بین‌المللی تکنولوژی در آموزش» کلاس‌هایی ویژه معلمان تدارک دیده‌اند تا بتوانند در کلاس درس، راحت‌تر با ابزار هوش مصنوعی هماهنگ شوند.


«انجمن هوش مصنوعی از مهدکودک تا دبیرستان» که پیشرفت هوش مصنوعی و معلمان علوم کامپیوتری را تحت نظر دارد، اعلام کرده است که یک برنامه درسی درباره هوش مصنوعی باید به پنج ایده اساسی بپردازد.


براساس این انجمن باید به دانش‌آموزان یاد داده شود که کامپیوترها برای درک اتفاقات اطراف از سنسور استفاده می‌کنند؛ یادگیری کامپیوترها از طریق اطلاعات است؛ کامپیوترها با استفاده از اطلاعات می‌توانند مدل‌های استدلالی طراحی کنند؛ باوجود اینکه کامپیوترها هوشمند هستند اما درک احساسات انسانی، اهداف و زبان‌های طبیعی برای آنها دشوار است که این امر تعامل را با آنها سخت می‌کند و اینکه هوش مصنوعی می‌تواند ابزار مفیدی باشد، اما امکان آسیب ‌رساندن به اجتماع را نیز دارد.


 این آموزش‌ها نه‌تنها باعث می‌شود معلمان در کلاس درس آسان‌تر با ابزارهای آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی کنار بیایند، بلکه دانش‌آموزان نیز یاد می‌گیرند که چگونه از این ابزارها استفاده کنند.


انتهای پیام/4021/خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته