دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1397 - 14:20
زنگ خطر در کاراته‌وان پاریس؛

افت کاراته، نتیجه عدم اعتماد به جوانان در سال‌های اخیر است

اعضای تیم ملی کاراته ایران پس از حضور در مسابقات کاراته‌وان فرانسه،  بامداد سه‌شنبه به ایران بازمی‌گردند.
کد خبر : 355912
مجید حسن‌نیا 2.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های کاراته‌وان پاریس با قهرمانی ژاپن و نایب‌قهرمانی فرانسه به پایان رسید و تیم ملی کشورمان نیز عنوان سوم این مسابقات را از آن خود کرد.


این رقابت‌ها در حالی برگزار شد که در مجموع بخش‌های زنان و مردان، مسابقات در 14 وزن انجام گرفت و بسیاری از برترین‌های کاراته‌کاهای جهان برای کسب امتیاز در جهت حضور در بازی‌های المپیک توکیو در این مسابقات شرکت کردند.


در مجموع 776 کاراته‌کا از 82 کشور جهان در پاریس حضور یافتند و برای قهرمانی در این مسابقات تلاش کردند. حضور این رقبا در کنار نمایندگان ایران، می‌توانست شرایط کاراته‌کاهای تیم ملی کشورمان را در مقایسه با سایر کشورها نشان داده و از طرف دیگر، ‌آن‌ها را یک قدم به المپیک توکیو نزدیک سازد.


در این مسابقات ایران تنها یک مدال طلا کسب کرد که این مدال توسط مجید حسن‌نیا در 60- کیلوگرم مردان حاصل شد. در کاتای زنان، الناز تقی‌پور، نجمه قاضی‌زاده و شادی جعفری‌زاده مدال نقره را از آن ایران ساختند و مهدی قراری‌زاده در 84- کیلوی مردان و صالح اباذری در وزن 84+ کیلوگرم نیز دو مدال نقره دیگر را تصاحب کردند. همچنین علی اصغر آسیا‌بری در وزن 75- کیلو و سجاد گنج‌زاده در 84+ کیلوی مردان و رزیتا علیپور در 61- کیلوگرم زنان سه مدال برنز به دست آوردند تا ایران یک بار دیگر رتبه خود را در دوره قبل مسابقات تکرار کند.


در دوره پیش ایران موفق شده بود در این مسابقات عنوان سوم را تصاحب کند. با این تفاوت که این عنوان با دو مدال طلا و پنج نقره حاصل شده بود.


از طرف دیگر شکست نفراتی چون ذبیح‌الله پورشیب، سجاد گنج‌زاده و حمیده عباسعلی نشان داد که هرچه به المپیک 2020 نزدیک می‌شویم، رقبای خارجی شرایط بهتری نسبت به کاراته‌کاهای نام‌آشنای ما پیدا می‌کنند و به‌همان نسبت، امیدهای ما با افزایش سن و سال خود، کیفیت خود را از دست می‌دهند.


به این ترتیب از همین حالا زنگ خطر برای کاراته به صدا در آمده است. رشته‌ای که قرار است برای اولین بار در المپیک حضور پیدا کند و همین امر بهانه‌ای شد برای مسئولان کاراته که در سال‌های اخیر تا حد ممکن از ورود جوانان به تیم ملی جلوگیری کنند و کار را به ورزشکاران پا به‌ سن گذاشته بسپارند که روز به روز از کیفیت آن‌ها کاسته شده است.


استفاده از نفرات مسن تا حدی در سال‌های اخیر در کاراته فراوان شد که حتی یکی از کاراته‌کاهای زن پس از خداحافظی دوباره به‌میدان بازگشت و حتی فدراسیون او را به بازی‌های آسیایی جاکارتا فرستاد.


به این ترتیب در فاصله یک سال مانده به المپیک توکیو، ما ضعیف‌ترین نتایج خود را در سه سال اخیر  در مسابقات معتبر پاریس کسب کرده‌ایم و بیش از هر زمانی باید نگران مسابقات المپیک باشیم.


اعضای تیم ملی کاراته ایران که در رقابت‌های کاراته‌وان پاریس موفق به کسب یک مدال طلا، سه نقره و سه برنز شدند، ساعت 30 بامداد روز سه‌شنبه از طریق فرودگاه امام خمینی به ایران بازمی‌گردند.


انتهای پیام/۴۰۵۱/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: رزیتا علیپور
ارسال نظر
هلدینگ شایسته