دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سالمی در گفت‌وگو با آنا:

قیمت گوشت به‌زودی عادی خواهد شد/ تداوم عرضه در فروشگاه‌ها

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام و عرضه گوشت تهران از ادامه عرضه گوشت در فروشگاه‌های منتخب تا عادی شدن شرایط بازار خبر داد.
کد خبر : 355849

رضا سالمی در گفتگو با خبرنگار حوزه کشاورزی و امور دام گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به توزیع روزانه گوشت منجمد و گرم در تهران و دلایل گرانی‌های اخیر اظهار کرد: از نظر آماری 50 درصد مصرف روزانه  بازار توسط این عرضه تأمین می‌شود ولی از آنجا که عملاً مردم بیشتر از قبل گوشت می‌خرند، می‌توان این آمار را 30 درصد تقاضای فعلی بازار تهران محسوب کرد.


وی با تأکید بر اولویت بالای تأمین و توزیع گوشت ادامه داد: عرضه گوشت در بازار مصرف وظیفه سازمانی شرکت پشتیبانی امور دام تهران است و نظارت بر توزیع و کنترل قیمت وظیفه سازمان تنظیم بازار است که در این حوزه ورود داشته باشد.


سالمی با اشاره به طرح تحقیق و تفحص در مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع بیشتر مربوط به تخلفاتی است که در دوره قبل اتفاق افتاده و به گرانی قیمت گوشت مربوط نمی‌شود.


وی با اشاره به کاهش تعداد فروشگاه‌های منتخب برای توزیع گوشت خاطرنشان کرد: این مراکز توزیع گوشت بر اساس پراکندگی جمعیت و الگوی مصرف شهروندان به‌دقت تعیین شده و دلیل اصلی آن نظارت بر توزیع صحیح و عرضه مؤثر گوشت در بازار است.


سالمی با اشاره به قاچاق دام زنده گفت: آمارها حاکی از آن است که تولید دام زنده در سال جدید 18 درصد افزایش داشته و از طرفی عرضه آن در دو سال اخیر رشدی بیش از 30 درصد کاهش داشته است، تحلیل این ارقام بیانگر وجود قاچاق دام زنده در مقیاسی بزرگ است که موجب التهاب بازار گوشت شده است.


مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران با تأکید بر اولویت شرکت پشتیبانی امور دام تهران بر تأمین حداکثری گوشت مصرفی مردم افزود: ما با افزایش عرضه بیشتر در آینده نزدیک پیش‌بینی کرد که قیمت 58 تا 60 هزار تومان برای هر کیلو گوشت گرم که مورد تأیید تولیدکنندگان نیز هست در بازار تثبیت شود  و از این بابت حتی برای بازار شب عید نگرانی وجود نخواهد داشت.


انتهای پیام /4083/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته