دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1397 - 14:49
حبیبی عنوان کرد:

روند کاهشی قیمت گوشت در استان قزوین

معاون اقتصادی استاندار قزوین خبر داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، قیمت گوشت قرمز و مرغ در این استان روند کاهشی خواهد داشت.
کد خبر : 354785
گوشت.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری قزوین، نخستین جلسه نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی و چگونگی اقدام و مقابله با تخلف و جرایم مربوطه در دادسرای قزوین تشکیل شد.


معاون اقتصادی استانداری قزوین در این جلسه گفت: کالاهایی مانند مرغ؛ گوشت قرمز، تخم‌مرغ، لبنیات، قند و شکر از کالاهای پرمصرف است و باید تأمین و کنترل قیمت آن در اولویت باشد تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.


منوچهر حبیبی بیان کرد: برای این کالاها ارز 4 هزار و 200 تومانی پیش‌بینی شده است؛ بنابراین باید ذخیره‌سازی کالا به‌خوبی انجام شود و به‌ویژه محصولاتی مانند برنج و گوشت منجمد به میزان کافی در استان موجود باشد تا توزیع مناسبی صورت گیرد.


وی گفت: با ذخیره‌سازی مناسب کالاها در تأمین اقلام اساسی در استان هیچ کمبودی نداریم و نیازها تأمین می‌شود.


حبیبی تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه ما در شرایط کنونی حمایت از تولید و نظارت و کنترل بازار است و از همه مدیران ذیربط انتظار داریم در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.


معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: اکنون 5 هزار تن شکر ذخیره شده داریم و چون معین استان‌های شمالی و غربی هم هستیم، هیچ نگرانی در این زمینه نداریم و در محصول برنج بیش از ۴ هزار تن ذخیره داریم که با قیمت 4 هزار و 800 تا 5 هزار و 700 تومان در حال توزیع است و درصدد هستیم ۵۰۰ تن سهمیه جدید بگیریم.


وی اضافه کرد: در نهاده‌ها قرار است حجم زیادی نهاده به قزوین اختصاص داده شود و درباره مرغ منجمد حدود 300 تن با قیمت 8 هزار و 900 تومان وارد بازار شده و مرغ گرم تعادلی با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان وارد بازار شده است و امروز فروشگاه‌ها توزیع می‌کنند که در این میان مصرف ما ۵۰ تا ۷۰ تن است.


حبیبی اضافه کرد: قیمت مرغ متعادل می‌شود و در گوشت قرمز و منجمد باید کنترل‌ها بیشتر شود و در چند روز آینده هم مجتمع گوشت زیاران وارد بازار شود و دیگر کمبودی نخواهیم داشت و باید نظارت کنیم تا مصرف خانوارها کنترل شود.


وی اظهار کرد: ۵۰ فروشگاه در استان شناسایی شده تا به اندازه توزیع شود و با برنامه‌ریزی انجام شده قیمت گوشت روند کاهشی خواهد داشت.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته