دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1397 - 19:00
دردانشگاه‌آزاد زواره‌؛

دوره آموزشی ضرورت‌های پیش از ازدواج برگزار شد

دوره آموزشی ضرورت‌های پیش از ازدواج ویژه دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی زواره برگزار شد.
کد خبر : 355840
۲۰۱۹۰۱۲۷_۱۰۰۵۳۵.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زواره، ظهر‌امروز به همت حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره، دوره آموزشی با موضوع ضرورت‌های پیش از ازدواج با حضور هیئت‌رئیسه،  دانشجویان و کارکنان دانشگاه برگزار شد.


ناجی‌نیاکارشناس این نشست گفت: در گذشته، فرد در یک خانه بزرگ رشد می‌کرد و از دوران کودکی ارتباطات بین اعضای خانواده و اقوام را شاهد می‌بود و زمانی‌که به سن بلوغ می‌رسید آموزش‌هایی را برای زندگی مشترک می‌دید.


وی افزود: اکنون یک خانواده کم جمعیت که در آپارتمان زندگی می‌کنند و اغلب پدرو مادرها شاغل هستند، ارتباطات و مشاهدات کمتر است و کودکان این خانواده‌ها قادر به شناخت مسئولیت‌های متفاوت هر نقش و مشکلات احتمالی هر زندگی نیستند.


ناجی‌‌نیا یادآور شد: با توجه به تغییر سبک زندگی و پیچیده‌ترشدن روابط‌ اجتماعی، آموزش‌های درون خانواده‌ها جای خود را به مشاوره‌های پیش از ازدواج داده‌اند.


وی تأکید‌کرد: دریافت آموزش‌های پیش از ازدواج، دیدی روشن‌ برای پیمودن مسیری طولانی به افراد ارائه می‌دهد و افراد می‌توانند با شناخت بهتر، برای  خود، اهدافشان و فرد مقابل تصمیم مؤثر بگیرند.


ناجی‌نیا در ادامه افزود: در مشاوره‌های پیش از ازدواج بررسی ملاک‌های ازدواج سالم، آمادگی طرفین جهت شروع یک زندگی مشترک و بررسی تطابق و تناسب شخصیتی بین دو نفر ضروری است.


انتهای پیام/4117/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته