دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1394 - 13:06
امینی:

واحد سراب در 20 رشته تحصیلات تکمیلی دانشجو می‌پذیرد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب اعلام کرد: این دانشگاه در سال تحصیلی پیش رو در 20 رشته تحصیلی تکمیلی شامل 3 رشته دکتری تخصصی و 17 رشته کارشناسی ارشد از طریق آزمون سراسری دانشجو خواهد پذیرفت.
کد خبر : 35577

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر داوود امینی با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کاردانی غیر پزشکی در همه واحدهای کشور به غیر از واحدهای مرکز استان بدون آزمون انجام می‌شود، گفت: ثبت‌نام در همه رشته‌های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که در واحد سراب دایر هستند بصورت بدون آزمون از طریق سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سایت در رشته مورد علاقه خود ثبت‌نام کنند.


وی درباره ثبت‌نام در رشته‌های علوم پزشکی اظهار کرد: پذیرش دانشجو در همه رشته‌های علوم پزشکی من جمله رشته‌های دایر در واحد سراب صرفا از طریق آزمون سراسری صورت می‌گیرد که نتایج مربوط به پذیرفته‌شدگان این رشته‌های پرمتقاضی در نیمه‌های شهریور اعلام خواهد شد.


امینی با توجه به اهمیت ویژه دوره‌های تحصیلات تکمیلی در حفظ پویایی علمی دانشجویان، انگیزه استادان در ارتقاء علمی خود و حتی اقتصاد دانشگاه‌ها، گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی را یکی از هدف گذاری‌های راهبردی برای حفظ آتیه دانشگاه برشمرد و افزود: واحد سراب با توجه به سرمایه‌گذاری‌های 30 ساله خود در زمینه جذب اعضای هیات علمی متخصص و همچنین بهره‌گیری از امکانات آزمایشگاهی استاندارد و امکانات پژوهشی، آموزشی و رفاهی دارای ظرفیت فراوانی در راستای گسترش تحصیلات تکمیلی است که در سال گذشته گام‌های بلندی در این راستا برداشته شد و برای نخستین بار در دو رشته دکتری تخصصی و 12 رشته کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفت که تعداد این رشته‌ها امسال به 17 رشته کارشناسی ارشد و 3 رشته دکتری افزایش می‌یابد.


وی با توجه به اینکه فهرست کامل این رشته‌ها در سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: متقاضیان ورود به رشته‌هایی که در دفترچه آزمون نبوده‌اند باید در مر حله تکمیل ظرفیت، بدون تغییر رشته، واحد سراب را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کنند.


وی تاکید کرد: علاقه‌مندان به ادامه تحصیل می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.azmoon.org و بازدید از سایت واحد و یا مراجعه حضوری به واحد اطلاعات لازم راکسب و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.


امینی افزود: دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی فرهنگی از ارزشمندترین منابعی است که جامعه برای پیشرفت و توسعه در اختیار دارد و در این راستا واحد سراب برای تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز جامعه نقش بی بدیل خود را در شهر سراب ایفا می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته