دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1397 - 07:24
سرمربی تیم ملی کایاک:

صعود به المپیک نیاز به حمایت دارد

سرمربی تیم ملی کایاک گفت: برای آنکه بتوانیم مجوز صعود به المپیک را کسب کنیم باید مورد حمایت کمیته ملی المپیک قرار بگیریم.
کد خبر : 355731

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اردوی تیم ملی کایاک از روز شنبه آغاز شده است و ملی‌پوشان این رشته قایقرانی تلاش می‌کنند تا خود را برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو آماده کنند.


حسن ملکی در خصوص اردوی تیم ملی کایاک به خبرنگار ورزشی آنا گفت: ما برنامه‌ها را شروع کرده‌ایم اما با توجه به سرمای هوا امکان برگزاری تمرین‌ها روی قایق سخت است. فدراسیون قول داده تا پیش از عید بتوانیم اردویی در قشم داشته باشیم تا بتوانیم درون آب، پاروزنی بهتری داشته باشیم و ملی‌پوشان در محیط آبی طولانی‌تری تمرین کنند.


وی افزود: ما در رشته کایاک در چهار قایق می‌توانیم واجد شرایط شویم. رقابت‌های یک هزار متر، دو هزار متر، تک‌نفره 200 متر و چهار نفره که باید در سال آینده برای کسب سهمیه به مصاف حریفان برویم.


سرمربی تیم ملی کایاک در خصوص شرایط ملی‌پوشان برای کسب حداکثر سهمیه‌های المپیک گفت: بچه‌ها شرایط خوبی دارند. این ظرفیت را داریم که از طریق رقابت‌های جهانی و آسیایی سهمیه‌های لازم را کسب کنیم. البته نیاز به این است که کمیته ملی المپیک برنامه‌های منسجم‌تری را برای‌مان آماده کند تا بتوانیم به بهترین شرایط لازم دست پیدا کنیم.


وی با اشاره به این موضوع که ماده کایاک در قایقرانی یکی از ورزش‌های حرفه‌ای است، اظهار کرد: با توجه به اینکه نیاز مالی برای یکایک ملی‌پوشان حس می‌شود، آنها نیاز دارند که حقوق ماهیانه دریافت کنند چرا که خانواده آنها اکثراً کارمند و کارگر هستند و دو نفر از ملی‌پوشان به‌دلیل اینکه کار تجارتی دارند، هنوز به اردوی تیم ملی اضافه نشده‌اند.


ملکی با اشاره به اینکه اعزام‌ها باید برای ملی‌پوشان صورت بگیرد، بیان کرد: سعی می‌کنیم نهایت صرفه‌جویی را در اعزام‌ها داشته باشیم ولی سفرهای ضروری باید انجام شود. اگر حمایت لازم از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صورت نگیرد ما نمی‌توانیم به اهدافی که داریم برسیم. از لحاظ امکانات و تجهیزات شرایط رضایت‌بخش نیست ولی با همین حداقل‌ها سعی می‌کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.


وی یادآور شد: علی میرزایی، پیمان قوی‌دل، احمدرضا طالبیان، احمد بداغی، وریا شریفی، علیرضا جهان‌نیا، علی مولایی، امید احمدی، صادق زمانی و طاهر افشار نفراتی هستند که می‌توانیم از دل آنها تیم چهار نفره کایاک را برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک مشخص کنیم.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: المپیک 2020 توکیو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته