دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1397 - 13:17
احمدلو خبر داد:

بدهی97 میلیاردی مشترکان به شرکت گاز استان زنجان

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از بدهی97 میلیارد تومانی مشترکان به این شرکت خبر داد و گفت: از این میزان 45 درصد سهم صنایع و 25 درصد سهم مصارف خانگی است.
کد خبر : 355714
df63b52c-c592-4b59-895d-f6dd7961e1fe_603438.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زنجان، موسی احمدلو صبح امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس شرکت گاز استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: اساس کار شرکت گاز استان زنجان بر مبنای تعامل با مشترکان است و در صورت پرداخت نکردن و بی‌توجهی به تذکرها در نوبت سوم نسبت به قطعی گاز اقدام می‌کنیم.


وی با بیان اینکه 34 هزار مشترک گاز در نقاط مختلف استان زنجان از نعمت گاز برخوردار هستند، اضافه کرد: در چهار دهه گذشته با رویکرد جدید در عرصه خدمت‌رسانی به مردم و برقراری عدالت اجتماعی تلاش بر گازرسانی در نقاط مختلف کشور مبنای توسعه و پیشرفت قرار گرفت.


جایگزین کردن 70 درصدی سوخت‌های فسیلی با گاز طبیعی


مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، جایگزین کردن 70 درصدی سوخت‌های فسیلی با گاز طبیعی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش گاز عنوان کرد و یادآور شد: این در حالی است که قبل از انقلاب اسلامی تنها پنج شهر کشور دارای گاز بود که اکنون به 1130 شهر کشور گازرسانی شده است.


به گفته احمدلو، قبل از انقلاب اسلامی تنها یک روستا گازرسانی شده بود که اکنون نزدیک به 28 هزار روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.


وی با اشاره به گازرسانی انجام گرفته در استان زنجان از سال 68 و ارائه خدمات گازرسانی تا سال جاری تصریح کرد: اکنون در هر 21 شهر زنجان گازرسانی صورت گرفته و 540 روستای این استان نیز از این نعمت بهره‌مند هستند.


مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از آغاز عملیات گازرسانی به 72 روستای استان در آینده نزدیک خبر داد و متذکر شد: بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به 35 روستای استان در دهه فجر انقلاب استانی جزء برنامه‌های شرکت گاز استان زنجان به همین مناسبت است.


گازرسانی به 131 روستای استان زنجان


احمدلو با تکمیل سخنان خود درباره خاتمه گازرسانی به روستاهای استان زنجان برای برخوردار بودن از نعمت گاز تبیین کرد: اکنون طرح مطالعاتی گازرسانی به 131 روستای استان زنجان را نیز در دستور کار داریم تا زمینه برخورداری روستاها از نعمت گاز فراهم شود.


وی بهره‌مندشدن شهرک‌های صنعتی زنجان از خدمات گاز را نقطه عطفی در توسعه زیرساختی این استان در بخش صنعت اعلام کرد و افزود: در این راستا واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ، نیروگاه‌های برق و حتی شرکت‌هایی همچون سیما به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند.


تأمین گاز 40 جایگاه CNG در استان زنجان


مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از تأمین گاز 40 جایگاه CNG در نقاط مختلف استان زنجان در جاده‌ها و شهرها خبر داد و تأکید کرد: با هدف گازرسانی به روستاهایی که از این نعمت برخوردار نیستند، تأمین گاز 14 روستا واقع در روستای پری شهرستان ماهنشان با CNG را از طریق مخزن‌ها در برنامه داریم.     


نصب غیرمجاز علمک گاز در برخی شهرهای استان زنجان


وی درباره انشعاب‌های غیرمجاز در استان زنجان و پیگیری‌های شرکت گاز در این خصوص افزود: در برخی موارد مشاهده شده که برخی متخلفان اقدام به نصب غیرمجاز علمک گاز بدون رعایت اصول ایمنی می‌کنند.


مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در پاسخ به سؤالی درباره افزایش نرخ مصرف گاز در سال جاری گفت: هرگونه افزایش نرخ گاز با مصوبه هیئت‌وزیران ابلاغ می‌شود که امسال هیچ‌گونه تغییر قیمتی نداشته‌ایم.


به گفته احمدلو، در فصل گرم سال با توجه به اقلیم‌بندی، نرخ گاز پلکانی محاسبه می‌شد، به‌طوری‌که به ازای هر مترمکعب هزینه 150 تومانی لحاظ شد.    


انتهای پیام/4078/4062/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته