دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1397 - 10:11
استاندار فارس عنوان کرد:

آموزش‌وپرورش مهم‌ترین بستر مبارزه با مواد مخدر

استاندار فارس گفت: آموزش‌وپروس مهم‌ترین بستر آگاهی‌سازی برای مقابله با اشاعه مصرف مواد مخدر است و باید برنامه‌هایی هدفمند در سطوح مختلف آموزشی تدوین شود.
کد خبر : 355611
ContentImages_54910.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: امر مبارزه با مواد مخدر عملی انسانی و اسلامی است اقدامی قانونی و رسالتی ملی به شمار می‌آید.


وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به‌عنوان نیرویی خدوم و تلاش‌گر در عرصه نظم و امنیت جامعه و جلوگیری کننده از توزیع و حمل و کشت مواد مخدر وظایف خود را به‌خوبی انجام داده است، تأکید کرد: هماهنگی و همکاری با سایر دستگاه‌ها نیز در امر مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار است.


استاندار فارس با بیان اینکه سوداگران مرگ جوانان و نیروی فعال جامعه را هدف قرار می‌دهند، اظهار کرد: ترویج مواد مخدر قطعاً می‌تواند نیروی خلاق، مبتکر و دارای انرژی جوانی که توسعه مملکت را رقم می‌زند با آسیب مواجه کند.


رحیمی اقدامات  فرهنگی از قبیل ایجاد حساسیت در جامعه و میان خانواده‌ها را از مهم‌ترین گام‌های مبارزه با مواد مخدر دانست.


وی استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها، فضای مجازی و بهره‌گرفتن از ظرفیت خطابه‌های روحانیت و ائمه  جمعه را از دیگر راهکارهای توسعه فرهنگی مبارزه با مواد مخدر برشمرد.


استاندار فارس با بیان اینکه آموزش‌وپرورش مهم‌ترین بستر آگاهی سازی برای مقابله با اشاعه مصرف مواد مخدر در جامعه است، گفت: تدوین برنامه‌هایی هدفمند در سطوح مختلف آموزشی ضروری است.
 
رحیمی  بر لزوم  ساماندهی مراکز نگهداری از معتادان متجاهر و افزایش ظرفیت این مراکز در شیراز تأکید کرد.


وی یادآور شد: هیچ کاری بزرگ‌تر و ارزشمندتر از بازگرداندن زندگی به یک انسان نیست؛ بنابراین نباید به امر مبارزه با مواد مخدر به شکل تکلیف اداری نگاه کنیم.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته