دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1397 - 19:29
استاندار قزوین:

آموزش سواد مالی برای دانش‌آموزان در دستور کار باشد

استاندار قزوین گفت: آموزش و پرورش باید با آموزش‌های عمومی، دانش‌آموزان را با مفاهیم سواد مالی و مهارت‌های بازار سرمایه آشنا کرده و آن را فرهنگ‌سازی کند.
کد خبر : 355544
_mg_9088.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش‌ خصوصی اظهار کرد: مردم عادت کرده‌اند فقط سرمایه خود را در بانک به امانت بسپارند و سود دریافت کنند؛ در‌حالی‌که روش‌های دیگری هم برای سود گرفتن وجود دارد که کمتر به آن پرداخته‌ایم.


وی اضافه کرد: بسیاری از مردم به‌ویژه جوانان با اهمیت و مزایای بورس و سهام آشنا نیستند و به نظر می‌رسد در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم و تأمین منابع مالی در بخش تولید نباید فقط محدود به بانک شود.


استاندار قزوین عنوان کرد: باید جمعیت دانش‌آموزی که هنوز به رفتارهای اداری عادت نکرده‌اند با فرهنگ اقتصاد و سایر امور آشنا شده و مشارکت در سرمایه‌گذاری تولید و بورس را یاد بگیرند.


زاهدی بیان کرد: در آموزش عمومی مسئولیت با آموزش و پرورش است، اما در آموزش‌های تخصصی باید سراغ افراد متخصص و ماهر برویم و در این میان سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای باید نقش بیشتری بر عهده بگیرد.


وی تبیین کرد: باید فهم بازار مالی در میان افراد ایجاد شود و در این راستا انجام دو کار ضروری است؛ بخش تخصصی و نیمه‌تخصصی برای ترغیب بنگاه‌ها برای ورود به بازار سرمایه است که شاید برخی واحدها موافق باشند؛ بنابراین مالکان کارخانه‌ها باید با کمک اتاق بازرگانی آموزش‌هایی پیش‌بینی کنند و مهارت‌آموزی با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.


استاندار قزوین توضیح داد: جمعیت 220 هزار نفری دانش‌آموزی استان در اختیار آموزش‌وپرورش است و باید آموزش داده شوند و بهتر است این وزارتخانه متولی باشد و کمک کنیم تا سازوکار اجرایی پیش‌بینی شود.


زاهدی عنوان کرد: آموزش‌‌وپرورش باید با آموزش‌های عمومی، دانش‌آموزان را با مفاهیم سواد مالی و مهارت‌های بازار سرمایه آشنا کرده و این امر در سطح جامعه آماری دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی شود.


انتهای پیام/4078/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب