دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1397 - 20:55
معاون رئیس‌جمهور:

یکی از نشانه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی برقراری عدالت است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از نشانه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی برقراری عدالت است و یکی از موضوعات این عدالت در آموزش و پرورش است.
کد خبر : 354938
57656029.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز معصومه ابتکار در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: از نگرش پیشرو و حرفه‌ای وزیر آموزش و پرورش به امور زنان و دختران، قدردانی می‌کنم که نگاه بسیار دقیقی به تمام حوزه‌ها دارند و در دولت قدر این نگاه را می‌دانیم.


وی افزود: به‌دلیل نگاهی که وزیر آموزش و پرورش به جایگاه زنان و خانواده دارد، در آموزش و پرورش بسیار ویژه و خاص به موضوعات این حوزه پرداخته شده است.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این‌که همکاری بین بخشی خیلی خوبی بین آموزش و پرورش و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده وجود دارد، گفت: با حمایت وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های مشترک مطلوبی در حال اجرا است.


ابتکار تصریح کرد: در آستانه سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و در کنار خوشحالی که داریم دغدغه‌های زیادی هم وجود دارد چرا که  انقلاب مبتنی بر ارزش‌های متعالی شکل گرفته است و هر قدر از  آرمان‌های انقلاب دور شویم نگرانی‌ها بیشتر می‌شود.


وی افزود: در حال حاضر فرصت خوبی داریم تا نقاط ضعف و قوت را  بررسی کنیم و برای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کنیم.


معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی که در حضرت زهرا سلام الله علیهم وجود دارد، اظهار کرد: باید در انعکاس صحیح ابعاد وجودی ایشان برای الگو گرفتن نوجوانان دختر سعی کنیم و در حال حاضر نیاز به افق‌گشایی داریم و باید حرکت کنیم تا همراه با تغییر نگرش نوجوانان و جوانان، ارزش‌های انقلاب اسلامی را به‌درستی به آنان شناسایی کنیم.


معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه به کودکان بازمانده از تحصیل اشاره و تصریح کرد: یکی از نشانه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی برقراری عدالت است که یکی از موضوعات این عدالت در آموزش و پرورش است که عدالت آموزشی می‌باشد.


ابتکار افزود: شاخص‌های عدالت جنسیتی را با همکاری وزارت آموزش و پرورش در بخش آموزش تدوین کردیم که ابلاغ شده است و با توجه به موافقت‌نامه‌ها و همکاری‌هایی که انجام گرفته مشخصاً در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان پیگیر عدالت آموزشی هستیم.


وی گفت: امیدواریم این برنامه‌ها برای سال آینده استمرار پیدا کند و با همکاری مشاوران و کارشناسان امور زنان به بهبود و ارتقای وضعیت دختران دست پیدا کنیم  تا روحیه نشاط و امید در بین آنان ارتقا پیدا کند.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان گفت: خوشبختانه شورای‌عالی اداری تصویب کرده است که ٣٠ درصد از پست‌های مدیریتی به زنان داده شود و تا کنون 16.5 درصد افزایش انتصاب زنان را داشتیم.


انتهای پیام/4105/ 4122/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته