طرحهای غیرپولی راه برونرفت از کاهش حجم ترافیک محدوده زوج یا فرد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرنوشت، سردار محمدرضا مهماندار در خصوص تغییر طرح ترافیک اظهار کرد: بهطور طبیعی اثربخشی طرح زوج یا فرد نسبت به ابتدای شروع آن که به سال 84 باز میگردد، کاهش یافته است.
وی افزود: سال 84 تعداد 2 میلیون خودرو در سطح شهر تهران در حال تردد بودند و همهروزه یک میلیون معادل 50 درصد آن اجازه ورود به محدوده را داشتند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه گفت: در حال حاضر اگر صرفاً پلاک خودروهای شهر تهران را در نظر بگیریم، حدود 4 میلیون پلاک تهران در سامانه شمارهگذاری ثبت شده که طبعاً ما شاهد افزایش نسبی حجم ترافیک و آلودگی ناشی از آن هستیم.
مهماندار تصریح کرد: در شرایط فعلی، راه برونرفت از مسئله آلودگی هوا و کاهش حجم ترافیک محدوده زوج یا فرد، تغییر در مدیریت این محدوده است و در این شرایط اگر بخواهیم به مردم فشار اقتصادی نیاوریم و طرحهای غیرعوارضی و غیرپولی ورود به این محدوده را دنبال کنیم، بهنظر میرسد تقسیمبندی پلاکهای خودروها به 3 دسته بهنحوی که از 6 روز هفته هرکدام از این دستهها قادر به استفاده و تردد در دو روز هفته باشند، راهکار مناسبتری برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشد.
وی در پایان گفت: طرح پیشنهادی در مقایسه با طرح موجود علیرغم اینکه حجم ورودی را از 50 درصد به 33 درصد کاهش میدهد؛ در تعداد روزهای مجاز برای تردد تفاوت چندانی ندارد چرا که عملاً در حال حاضر با توجه به اینکه در روز پنج شنبه طرح اعمال نمیشود دارندگان پلاکهای فرد، 2 روز در هفته مجاز به تردد در محدوده هستند.
انتهای پیام/4105
انتهای پیام/