دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر صنعت تاکید کرد: قالیبافان بیمه طرح سلامت استفاده کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون تولید فرش بیش از تقاضای بازار شده است و باید تسهیلات ارزان قیمت خرید و وام در اختیار مردم برای خرید فرش داخلی دستباف قرار گیرد.
کد خبر : 35541

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شاتا، نعمت‌زاده در بازدید از نمایشگاه فرش دستباف با تاکید بر اینکه رونق بازار و رفع رکود بیشترین خواسته تولیدکنندگان و دولت به دنبال رفع موانع تولید است، افزود: بهبود شرایط بین‌المللی به امر توسعه صادرات فرش کمک می‌کند که باید ضمن جبران ضعف حضور در بازارجهانی با کمک اتحادیه صادرکنندگان و تحریک تقاضای بازار در داخل و خارج زنجیره تولید فرش دستباف تقویت شود.


وی با بیان این که فرش دستباف ایران ترکیبی از هنر، صنعت، ذوق و سلیقه و نمایش ریسندگی و رنگرزی و بافندگی دیرین است، تصریح کرد: فرش دستباف ایرانی قدمتی بیش از 4 هزار ساله دارد و هیچ کشوری نتوانسته است با تقلید از فرش‌های ایرانی با ما رقابت کند.


به گفته نعمت‌زاده، باید تبلیغات برون‌مرزی فرش دستباف ایرانی با حمایت دولت و همکاری صادرکنندگان و تولیدکنندگان افزایش یابد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:‌ قدمت قالی ایرانی به چند هزار سال قبل باز می‌گردد و یک تکه قالی را چند سال پیش در سیبری در لابه لای یخ یافتند که هم اکنون در موزه‌ای در روسیه نگهداری می‌شود.


وی اظهار کرد: سلایق مشتریان امروز فرش دستباف تغییر کرده است و باید تولید کنندگان به نیازهای مشتریان و علایق آنها نیز توجه و دولت هم باید از تبلیغات خارجی حمایت کند.


نعمت‌زاده درباره بیمه قالیبافان اضافه کرد: در سال‌های اخیر در بودجه‌های سالانه این موضوع مورد توجه بوده است اما با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی پیشنهاد می‌کنیم بافندگان از بیمه طرح سلامت که شامل 10 میلیون نفر شده است، استفاده کنند.


وی تاکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی هم به شرط دریافت مالی از دولت حاضر است بافندگان را بیمه کند اما طرح بیمه سلامت فرصت خوبی برای بافندگان است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تولید فرش دستباف در محیط‌های کارخانه‌ای نیست تا کارفرما بخشی از بیمه بازنشستگی و دیگر موارد را پرداخت کند، بعید می‌دانم تا دو سال آینده دولت بتواند اعتبارات زیادی به بیمه بافندگان اختصاص دهد. البته ما تلاش خود را ادامه می‌دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته