دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام هنرمند:

16 هزار نخبه در طرح اجتماعی بنیاد ساماندهی شدند

مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید گفت: در سطح کشور بیش از 16 هزار نفر از نخبگان جامعه ایثارگری در قالب طرح اجتماعیبنیاد، ساماندهی شده‌اند.
کد خبر : 355341
n00276018-b.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام حسن هنرمند در نشست هم‌اندیشی شورای معاونان، مدیران، مددکاران و مشاوران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: معتمدین معین بدون کوچک‌ترین توقع مادی در راستای رفع مشکل همنوعان خود در جامعه ایثارگری، کمک‌های مؤثر و شایانی دارند و این افراد از فرهیختگان جامعه ایثارگری و دارای تحصیلات دانشگاهی و از افتخارات بنیاد هستند که در قالب تشکل‌های خاصی تحت عنوان همیاران وصل، همیاران رهایی و همیاران عدل به‌صورت تخصصی سازماندهی شده‌اند.


مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: تشکیلات مددکاری همراه با تأسیس بنیاد و همزمان با دستور حضرت امام (ره) برای خدمت بهتر به جامعه ایثارگری شروع به کار کرده و اعتقاد تصمیم‌گیران وقت این بوده که اساس کار بنیاد، مددکاری است.


وی با بیان اینکه مددکاری و مشاوره از موارد مهم بوده و در زندگی عادی مردم بسیار نیاز است، گفت: مددکاری در بنیاد در چند بخش به انجام وظیفه می‌پردازد و حدود 90 مرکز مشاوره در سطح کشور با پتانسیل بالا و نیروهای متخصص، کارآزموده، علمی و فرهیخته از اساتید بنام و برجسته دانشگاهی و حوزوی فعالند که نسبت به راهنمایی و کمک به زیست بهتر جامعه معظم ایثارگری تلاش‌های مؤثری دارند.


هنرمند ادامه داد: مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج نیز در قالب مشاوره تلفنی، فردی و گروهی به انجام وظیفه پرداخته و تأثیر بسزایی داشته‌اند و طبق آمارها میزان طلاق در جامعه ایثارگری بسیار پایین‌تر از جامعه عادی است.


مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران آموزش خانواده را یکی از نکات حائز اهمیت در مددکاری عنوان کرد و گفت: آموزش خانواده نیز در شاخه‌ها و شعبات مختلف با حضور اساتید مجرب انجام شده که تأثیر بسزایی در رفع مشکلات جامعه ایثارگری دارد. رشد و گسترش کلینیک‌های مددکاری نیز در برنامه سال آینده قرار دارد.


وی با اشاره به‌ این‌که طرح سپاس، یکی دیگر از موارد مهم طرح اجتماعی بوده و از مهم‌ترین اقدامات بنیاد شهید و امور‌ ایثارگران است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح، مراجعه خادم به مخدوم است که به هر دلیلی توان مراجعه به بنیاد و بیان مشکلات و مطالبات خود را ندارد. از ابتدای سال تاکنون حدود 350 هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران انجام شده و در این طرح از مشارکت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده می‌شود.


هنرمند خاطرنشان کرد: امیدواریم مشارکت دستگاه‌ها در اجرای طرح سپاس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از نمرات ارزیابی دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی قرار گیرد.


انتهای پیام/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته