دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فقیه:

امکان رصد تحصیلی با اجرای طرح سیرت فراهم شد

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: با اجرای طرح سیرت، امکان رصد تحصیلی از طریق سیستم یکپارچه فراهم شد.
کد خبر : 353661
n00275423-r-b-002.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از بنیاد شهید و امور‌ ایثارگران، گردهمایی توجیهی رؤسای ادارات آموزش استان‌ها با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور‌ ایثارگران، سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور‌ ایثارگران در ساختمان جانباز شهید رسول‌زاده برگزار شد.


محمد‌علی‌فقیه در این گردهمایی با اشاره به ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر به‌عنوان دغدغه مهم اداره کل آموزش بنیاد شهید گفت: این همایش برای ارائه راهکارهای ارتقای این مهم و بررسی مشکلات شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها برگزارشده است.


مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور‌ ایثارگران با بیان این‌که «طرح سیرت» به‌عنوان یک بسته عملیاتی، موجب تنظیم رابطه بنیاد شهید با دانشگاه‌ها شد، تصریح کرد: اطلاعات آموزشی و مالی دانشگاه‌ها به بنیاد شهید در قالب پروتکل و به‌صورت وب‌سرویس انجام می‌شود و از سوی دیگر سیستم سجایای دانشجویی اصلاح و سیستم سجایای دانش‌آموزی نیز راه‌اندازی شود.


 وی افزود: یکی از خروجی‌های طرح سیرت این بود که بنیاد شهید با دانشگاه‌ها وارد تعامل متمرکز شد به این نحو که ارتباطات مالی و آموزشی خود را به‌جای حدود 2200 دانشگاه در پنج مرکز منظم متمرکز کرد. این مسئله سبب شفافیت‌های مالی و آماری برای بنیاد شهید و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و به خروج دانشجو از چرخه پرداخت شهریه منجر شد. رؤسای آموزش بنیاد شهید استان‌ها نیز توانستند امور تخصصی و آموزشی خود را با سهولت بیشتری انجام دهند.


فقیه با اشاره به این‌که اکنون 80 درصد دانشگاه‌های کشور تحت پوشش طرح سیرت قرار گرفتند گفت: با 20 درصد باقی‌مانده نیز که حدود 800 دانشگاه را شامل می‌شود در حال مذاکره هستیم و تعاملات خوبی را نیز با وزارت علوم و وزارت بهداشت انجام داده‌ایم تا پیش از پایان سال به نتایج خوبی برسیم.


وی با بیان این‌که در راستای اجرای طرح سیرت، با سازمان سنجش و آموزش کشور، دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی، آزاد و وزارت آموزش‌وپرورش پروتکل همکاری امضا شده است، گفت: با این پروتکل و از طریق هماهنگی با فناوری اطلاعات و حراست هر سازمان، اطلاعات آموزشی و مالی دانشجویان و دانش آموزان از طریق وب‌سرویس در اختیار بنیاد شهید قرار می‌گیرد.


فقیه در خصوص مشکلات شهریه دانشجویان دانشگاه‌ها نیز اظهار کرد: در خصوص شهریه دانشجویان، تعاملات خوبی با دانشگاه‌ها برقرار شده و با توجه به حسن نیت بنیاد شهید برای کمک به دانشگاه‌ها سازوکارهای مناسبی در حال اجرا است.


وی با اشاره به برگزاری جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار در اسفندماه سال جاری در تهران گفت: در چند سال اخیر مراسم تجلیل از دانش آموزان، طلاب، دانشجویان و برترین‌های آزمون سرا‌سری شاهد و ایثارگر به‌صورت جداگانه برگزار می‌شد.


فقیه یادآور شد: به‌منظور اثربخشی این تجلیل و استفاده بهینه از منابع و معرفی نخبگان، ممتازان و سرآمدان شاهد و ایثارگر به جامعه با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های آموزشی شامل وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، و آموزش‌وپرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت حوزه‌های علمیه اقدام به برگزاری جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار کرد. این جشنواره نتیجه فعالیت‌های آموزشی هر دستگاه را در طرح شاهد مورد ارزیابی قرار می‌دهد.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته