دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پاکدامن در گفتگو با آنا:

شهادت انتخابی عاشقانه و اقدامی آگاهانه از سوی شهید است

مسئول شورای اندیشه‌ورز سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ گفت: شهادت انتخابی عاشقانه و اقدامی آگاهانه است و شهدا با انتخاب شهادت ره صد ساله را یک‌شبه طی کردند.
کد خبر : 352669
BQ4K3432.jpg

علی پاکدامن در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره زنده‌نگاه داشتن یاد و نام شهدا در فضای کنونی جامعه  گفت: با زنده‌نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه می‌توانیم بسیاری از سختی‌ها و موانع را کنار بزنیم و خود را به شخصیت وجودی  این شهدا نزدیک کنیم.


مسئول شورای اندیشه‌ورز سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ  بیان کرد: برای آنان که در پی شهادت هستند و آرزویی جز شهادت ندارند، باب شهادت باز است و در تمام دوران‌ها  شهادت  نصیبشان خواهد شد. تنها چیزی که مهم است، انتخابی عاشقانه و اقدامی  آگا‌هانه است. تمام شهدا از سر اطلاع و ایمان، شهادت را انتخاب کردند و در مسیر شهادت قرار گرفتند.


پاکدامن اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ زنده نگاه‌داشتن نام شهدا کمتر از شهادت نیست، آنهایی که در این مسیر گام برمی‌دارند سعادتی را به دست آورده‌اند که در جریان زندگی شهدا قرار می‌گیرند و با تأسی به شهدا و سیره عملی آنان می‌توانند زندگی متعالی‌تر داشته باشند.


وی بیان کرد: در این سال‌های اخیر روز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ 22 اسفند را بنام روز شهید نام‌گذاری کرده‌اند، و یک روز را به احترام مقام والای شهید در تقویم رسمی کشور به این نام اختصاص داده‌اند. برکت وجودی شهدا برای جامعه کنونی امنیت و اقتدار را به ارمغان آورده‌ و نام‌گذاری این روز بنام شهدای گرانقدر بسیار نیکو و به جا بود.


پاکدامن ادامه داد: بیان سیره عملی و روش زندگی شهدا  در بسیاری از مواقع  می‌تواند چراغ راه و هدایت‌‌گر زندگی ما باشد و ما در بسیج هنرمندان تهران بزرگ با برگزاری همایش‌ها، یاد‌واره‌ها و دیدار با خانواده معظم شهدا در این راه گام بر‌می‌داریم.


وی در پایان سخنانش گفت: از زمانی‌که زندگی‌نامه شهید مدافع حرم را خواندم و اطلاع پیدا کردم که فرزند شهید مدافع حرم که دختری خرد‌سال است با صدای ضبط شده لالایی پدرش به خواب می‌رود نتوانستم دختر کوچکم را بدون دغدغه و یاد آن دختر شهید در آغوش  بگیرم، روایت زندگی و سیره عملی شهدا بسیار تأثیر‌گذار است.


انتهای پیام/4100/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته