دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1397 - 11:48
یک مسئول سازمان محیط‌زیست:

تالاب‌های چهارمحال و بختیاری در حال یخ‌زدن است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در پی برودت هوا، تالاب‌های این استان در حال یخ‌زدن است که با تداوم یخ‌زدگی شاهد مهاجرت پرندگان گرمسیری هستیم.
کد خبر : 355310
Choghakhour-wetlands-Borujen-Chahar-Mahal-Bakhtiari-2.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی در ارتباط با یخ‌زدگی تالاب‌های این استان اظهار کرد: در پی برودت هوا، تالاب‌های استان در حال یخ‌زدن هستند و اگر روند یخ‌زدن ادامه پیدا کند، شاهد مهاجرت پرندگان به نقاط گرمسیری خواهیم بود.


وی افزود: هرساله در بهمن ماه بعد از یخ‌زدن تالاب‌های استان مهاجرت پرندگان به جنوب کشور آغاز می‌شود و خوشبختانه امسال با آبگیری تالاب‌های استان، شاهد افزایش چشمگیر مهاجرپذیری پرندگان در تالاب‌های استان بوده‌ایم.


مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بالغ بر 100 هزار قطعه پرنده آبزی و کنار‌آبزی در تالاب‌های استان وجود داشت که با یخ‌زدن تالاب‌ها، تعداد این پرندگان در حال کاهش است.


تالاب بین المللی چغاخور با مساحت 2 هزار و 430 هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد به خوزستان و نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری و در فاصله ۳۶ کیلومتری تالاب بین‌المللی گندمان قرار دارد.


انتهای پیام/4105/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته