دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1397 - 09:03

آمریکا در امور ونزوئلا فرستاده تعیین کرد

وزارت خارجه آمریکا برای ونزوئلا یک فرستاده ویژه تعیین کرد.
کد خبر : 355241
40E53799-B1CB-49DA-B6FB-656E97A2D47A_cx0_cy3_cw0_w1023_r1_s.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وال‌استریت ژورنال، صبح امروز وزیر خارجه آمریکا، «الیوت آبرامز» را به‌عنوان فرستاده ویژه در امور ونزوئلا تعیین کرد.


مایک پمپئو گفت: ما برای تضمین بازگشت دموکراسی به ونزوئلا الیوت آبرامز، دیپلمات کهنه‌کار را برای رسیدگی به امور این کشور تعیین کردیم. روز شنبه نشست شورای امنیت درباره ونزوئلا برگزار می‌شود و آبرامز با من به نیویورک سفر خواهد کرد.


وی در ادامه مداخله جویی‌های آمریکا در امور ونزوئلا از جامعه جهانی خواست «خوان گوادیو» رهبر اپوزیسیون این کشور را به‌عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت بشناسند.


وزیر خارجه آمریکا با تکرار توهمات چندساله کاخ سفید، نیکلاس مادورو را دیکتاتوری خطاب کرد که باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مردم ونزوئلا شده است.


شب گذشته همچنین کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد که پیش از این رئیس جمهور شیلی بود از اوضاع پیچیده ونزوئلا ابراز ناراحتی کرد و هشدار داد که هرلحظه ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود.


«میشل باچله» همچنین خواستار تحقیقات درباره آماری شد که درباره کشته و زخمی شدن تعدادی از معترضان به مادورو منتشر می‌شود. رسانه‌ها از کشته شدن 20 نفر و بازداشت 350 نفر دیگر خبر می‌دهند.


درگیری‌ها از روز چهارشنبه و بعد از آنکه رهبر مخالفان رئیس جمهور ونزوئلا با حضور در جمع مردمی که نسبت به اوضاع اقتصادی دست به راهپیمایی زده بودند خود را رئیس جمهور قانونی این کشور اعلام کرد. دونالد ترامپ بلافاصله بعد از این اتفاق، گوادیو را به‌عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخت.


مادورو آمریکا را به تلاش برای کودتا در ونزوئلا متهم کرد و به دیپلمات‌های این کشور 72 ساعت مهلت داد خاک کشورش را ترک کند.


آمریکا روز گذشته برخی از دیپلمات‌های غیرضروری خود را از ونزوئلا خارج کرد. پمپئو افزود: دیپلمات‌های باقی‌مانده در ونزوئلا باید مراقب اوضاع باشند و ما نیز تلاش می‌کنیم تا تضمین لازم برای سلامتی آنان را اخذ کنیم.


انتهای پیام/4106/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب