دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1394 - 17:18
سه خبر/

تقوی: واحد پرند ظرفیت ایجاد مرکز تحقیقات علوم انسانی را دارد

معاون دانشجویی فرهنگی واحد پرند گفت: پرند به لحاظ جغرافیایی نزدیک شهر مقدس قم است، همچنین از لحاظ امکانات وسیع و پیشرفته است بنابراین با رئیس حوزه علمیه قم رایزنی هایی مبنی بر ایجاد پژوهشکده علوم اسلامی شده است. هدف این است که در پژوهشکده علوم معارف اسلامی استادان و علما با علوم روز دنیا آشنا شوند.
کد خبر : 35499

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سید علی اصغر تقوی در نشست با استادان گروه معارف اسلامی واحد پرند با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) اظهار کرد: هدف از این نشست این است که یک هماهنگی بین معاونت دانشجویی فرهنگی با استادان گروه معارف به وجود بیاید تا هرچه بیشتر و بهتر بتوانیم فرهنگ اسلامی را در بین دانشجویان گسترش دهیم.


تقوی بیان کرد: رایزنی‌های فراوان با سازمان مشاوره داشتیم بنابراین قرار است یک مرکز مشاوره در شهر پرند احداث شود که این کار مهم هم بعد فرهنگی دارد و هم برای واحد درآمدزا خواهد بود. امروزه رابطه دانشگاه آزاد و دانشجو دیگر پول و مدرک نیست بلکه باید رابطه معنوی و اجتماعی را با دانشجویان شکل بدهیم؛ در این راستا انجمن تعامل خانواده و دانشجویان در دست اقدام است.


معاون دانشجویی فرهنگی واحد پرند گفت: در واحد پرند کتابخانه مرکز قرآن و عترت راه‌اندازی شده است و همچنین سعی بر این است که مجوزه فصلنامه پژوهشی فرهنگی مذهبی تا پایان سال گرفته شود.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران هم میلاد با سعادت امام رضا (ع) را تبریک گفته و بیان کرد: تلفیق دو حوزه دانشجویی و فرهنگی باعث امیدواری است ولی باید تفکیک بین مباحث دانشجویی با مرزهای فرهنگی حفظ شود. مباحث فرهنگی مربوط به مشاوره دینی است ولی در حوزه دانشجویی از قانون و نظامندی بحث می‌شود.


حجت‌الاسلام ابوالقاسم طیبی اظهار کرد: استادان گروه معارف و روحانیون نباید صرفا در کلاس درس جوابگوی دانشجویان باشند وظیفه مهم استادان، مشاوره و راهنمایی دانشجویان است.


دکتر محمد قمی سرپرست واحد پرند نیز گفت: دولت‌های مختلفی بر سر کار آمدند، هدف کلی نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه یک چیز بوده، بنابراین تاکتیک‌های مختلف بوده است ولی آنچه مهم است بحث عدالت است که در دولت‌ها باید به آن توجه شود به فرموده پیامبر اکرم (ص) حکومت‌ها با کفر باقی می‌ماند ولی با ظلم باقی نمی‌ماند.


نمایشگاه قاموس قرآن در واحد پرند افتتاح شد


با همکاری کانون زبان فرهنگ و معاونت دانشجویی فرهنگی واحد پرند 114 اثربرگزیده از آثار استادان و دانشجویان جوان به مناسبت میلاد امام رضا (ع) با حضور حجت‌الاسلام طیبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دکتر محمد قمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، سید علی اصغر تقوی معاون دانشجویی فرهنگی واحد پرند و جمعی از دانشجویان و استادان به نمایش گذاشته شد.


تقوی در حاشیه این نمایشگاه به آنا گفت: 114 تابلو در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است که هر تابلو بیانگر محتوای یک سوره از قرآن کریم است و این کار اولین بار در سطح کشور انجام شده است.


نمایشگاه قاموس قرآن کریم به مدت یک هفته در طبقه فوقانی سالن سلف سرویس واحد برپا و برای عموم آزاد است.


آغاز به کار جشنواره نشریات دانشجویی واحد پرند


به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد پرند جشنواره نشریات دانشجویی با حضور دکتر محمد قمی سرپرست واحد پرند، سید علی اصغر تقوی معاون دانشجویی فرهنگی واحد و جمعی از استادان دانشجویان در ساختمان اداری واحد افتتاح شد.


در این مراسم کانون رادیویی آوای پرند به اجرای برنامه پرداخت که با استقبال دانشجویان و کارمندان همراه بود.


این جشنواره به مدت یک هفته در طبقه اول ساختمان اداری واحد پرند برپا و بازدید برای عموم آزاد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته