دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1397 - 19:54
احمدی گل‌سفیدی:

دانشگاه آزاد اسلامی باید از وابستگی به شهریه خارج شود

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: اراده مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی این است که دانشگاه  از وابستگی به شهریه خارج شود.
کد خبر : 354931
IMG_4053.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مینودشت، مازیار احمدی گل‌سفیدی عصر امروز در کارگاه آموزشی، آشنایی با  طرح‌های  درآمدزای برون‌دانشگاهی در واحد مینودشت اظهار کرد: اراده مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی این است که دانشگاه  از وابستگی به شهریه خارج شود و برخی از آنها استراتژیک مدیریتی است و برخی هم به لایه‌های درونی دانشگاه یعنی استادان ختم می‌شود.


وی اضافه کرد: در خصوص درآمدزایی جنبه‌های مختلفی مطرح شده و مراکز تحقیقاتی، مرکز رشد و طرح‌های برون‌دانشگاهی از مبادی هستند که می‌شود این کار را انجام داد.


رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با تأکید بر اینکه هر کدام از مراکز رشد در دانشگاه آزاد مأموریت‌گرا هستند، عنوان کرد: اجزای این مراکز معمولاً از بدنه خود دانشگاه انتخاب می‌شوند و شامل استادان،کارکنان و حتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که این  مستلزم این است که یک فرهنگ دانش‌بنیانی ایجاد شود.


احمدی گل‌سفیدی اضافه کرد: ارتباط دانشگاه آزاد  با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نسبت به چند سال گذشته بهتر شده و این تعاملات به دلیل سیاست‌هایی است که در رأس دانشگاه وجود داشته و به واحدهای دانشگاهی نیز تسری پیدا کرده است  و همه به پتانسیل‌های دانشگاه آزاد پی برده‌اند.


وی، خطاب به اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت گفت: کار درآمدزایی برای دانشگاه را مثل کار شخصی خود بدانید و اگر می‌خواهید شرکتی را تأسیس کنید در چند ماه نخست ممکن است سودآور نباشد و معمولاً بعد از دو تا سه سال نتیجه می‌دهد و به این نوع کارها، کارهای شناسنامه‌دار گفته می‌شود و هرکس باید شناسنامه خود را معرفی کند که در چه زمینه‌ای تخصص دارد و از این تخصص می‌خواهد استفاده کند و اگر روی این کار شناسنامه‌دار تمرکز کنید، مطمئناً سراغ شما خواهند آمد.


آذر اسکندری رئیس دانشگاه آزاد واحد مینودشت نیز در ادامه این کارگاه آموزشی هدف از برگزاری  این کارگاه را آشنایی با انواع طرح‌های درآمدزا دانست و گفت: از آنجا که بخشی از درآمدهای دانشگاه باید از راه غیرشهریه‌ای حاصل شود برگزاری این‌گونه دوره‌ها لازم و ضروری است.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب