دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1397 - 11:30
نبوی در گفتگو با آنا:

حربه‌های دشمن با فناوری اطلاعات خنثی می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید با استفاده از فناوری اطلاعات، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی که نسل جوان به آن مجهز هستند، حربه‌های دشمن را خنثی کنیم.
کد خبر : 354738

سیدمرتضی نبوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره همایش بین‌المللی «ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری‌ اسلامی ایران» در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که ۹ و ۱۰ بهمن‌ جاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری با موضوع «اندیشه انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش می‌تواند برای جامعه دانشگاهی علمی کشور در سطح کلان و بین‌الملل دستاوردها و برکاتی زیادی داشته باشد.


وی با قدردانی از مسئولان برگزاری این همایش به‌ویژه حجج اسلام کلانتری و خیری افزود: وظیفه همه ماست که بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه در اقشار دانشگاهی به تبیین موضوع 40 سالگی انقلاب اهتمام داشته باشیم و دستاوردهای آن را ارزیابی و ترویج کنیم.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سعی شده که در این همایش از صاحبنظران استفاده شود تا دستاوردهای انقلاب در زمینه‌های مختلف و دوران 40 سالگی با پیش از انقلاب و انقلاب‌ کشورهای دیگر مقایسه و به نمایش گذاشته شود.


نبوی گفت: دستاوردهای انقلاب قابل توجه و تأثیرگذار است و ان‌شاءالله نتیجه این همایش این باشد که اولاً دانشگاه آزاد که از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و سهم زیادی در حوزه تحصیلات دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی دارد، بتواند حق مطلب را در قبال انقلاب ادا کند و منشأ خیرات و برکات باشد و ثانیاً نتایج همایش هم به صورت کتاب و ... منتشر شود تا قابل استفاده و تأثیرگذار در سطح داخلی و خارجی و منبع خوبی برای پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی باشد.


بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی خودباوری است


وی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و پژوهش چه بوده است، گفت: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی خودباوری است که نسل جوان و مردم پیدا کرده‌اند، اینکه خودشان می‌توانند بسیاری از کارها را انجام دهند، شخصاً در دوران پیش از انقلاب و در سال‌های 45 تا 50 هم دانشجو بودم و تحصیل می‌کردم؛ اما آن زمان به‌هیچ عنوان به مخیله‌مان هم خطور نمی‌کرد که بتوانیم خودمان منشأ دستاوردهای علمی و فناوری باشیم.


نبوی ادامه داد: امروز در برخی از رشته‌ها در سطح اول در تراز جهانی هستیم و نمونه‌های مختلفی هم از فناوری‌هایی داریم که موجب ترس و وحشت برای قدرت‌های زورگو مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اینها نشان‌دهنده دستیابی به دستاوردی بزرگ به نام خودباوری است تا نسل جوان ما آن چیزهایی که قبلاً فکر می‌کرد نمی‌شود و نمی‌تواند، حال به این نتیجه برسد که می‌شود و می‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند.


هر فرد یک سفیر رسانه‌ای انقلابی باشد


وی درباره وظیفه نیروهای انقلابی برای مقابله با بمباران تبلیغاتی اپوزیسیون علیه دستاوردهای نظام و ترفند و حربه‌ای که دشمنان به کار می‌برند، گفت: یک قاعده علمی می‌گوید که از همان کانال و مسیری که تبلیغات منفی انجام می‌شود، استفاده کنیم و آن واقعیت‌هایی که قابل لمس است و موجب شده که ملت ایران بتواند 40 سال با سرافرازی استقامت کند و مشکلات خود را حل کند، اشاعه دهیم و از همان مسیری که آنان شایعه‌پراکنی می‌کنند و دشمنی می‌کنند، ما هم از همان کانال استفاده کنیم.


نبوی افزود: به‌ویژه می‌‌توانیم از شبکه‌های اجتماعی و مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات که نسل جوان ما به آن مجهز هستند، استفاده و حربه‌های دشمن را خنثی کنیم. اکنون دیگر آن دوران یک‌صدایی تمام شده که اطلاع‌رسانی فقط در انحصار شبکه‌های خارجی باشد، یعنی فضاهایی هست که ما می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و پیام خودمان را برسانیم، اکنون هر فرد می‌تواند یک سفیر رسانه‌ای انقلابی باشد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته