دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1397 - 09:13

کره شمالی مذاکره‌کننده جدیدی با آمریکا معرفی کرد

کره شمالی مذاکره‌کننده جدیدی برای گفتگو با آمریکا معرفی کرد.
کد خبر : 354607
https___s3-ap-northeast-1.amazonaws.com_psh-ex-ftnikkei-3937bb4_images_9_8_3_8_18988389-6-eng-GB_Cropped-1548098468RTX68TB7.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، کره شمالی روز جاری فرستاده جدیدی را برای مذاکرات خود با آمریکا معرفی کردفرستاده جدید پیونگ‌یانگ برای گفتگو با واشنگتن در آستانه دومین نشست رهبر کره شمالی با رئیس‌جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد.


خبرگزاری کره جنوبی با اعلام این خبر تصریح کرد: «کیم هیول چول» که اولین سفیر کره شمالی در اسپانیا بوده است، به‌عنوان فرستاده ویژه جدید برای مذاکرات با آمریکا منصوب شده است.


هفته گذشته واشنگتن اعلام کرده بود که دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون اواخر ماه فوریه (اسفند) برگزار می‌شود. البته به زمان و مکان دقیق نشست اشاره‌ای نشده است.


روز یکشنبه روزنامه «واشنگتن‌پست» خبر داده بود که آمریکا توانسته است یک سایت موشکی جدید در کره شمالی که تا پیش از این کسی از وجود آن اطلاعی نداشت را کشف کند.


ترامپ و اون در دیدار خود در سنگاپور که تیر برگزار شده بود، متعهد شده بودند که برای خلع سلاح اتمی، صلح و ثبات خاورمیانه، اقدامات ملموسی کنند ولی تاکنون این اتفاق با کارشکنی‌های واشنگتن روی نداده است.


پیش از این رهبر کره شمالی با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا ازجمله تحریم برخی افراد و نهادهای این کشور توسط واشنگتن، تهدید کرده بود که در صورت ادامه این روند، رویه دیگری را در پیش خواهد گرفت.


مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته ابراز امیدواری کرده بود که مذاکرات ماه آینده میلادی ترامپ و اون بتواند به خلع‌سلاح اتمی شبه‌جزیره کره بینجامد.


انتهای پیام/4106/4093/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته