دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1397 - 19:45
سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران و الجزایر روابط سازنده‌ای در تمام سطوح دارند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران و الجزایر در زمینه روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگوها و رایزنی‌های مستمری باهم دارند.
کد خبر : 354249
636794418049609294_lg.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی درباره روابط ایران و الجزایر گفت: ایران و الجزایر در زمینه روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگوها و رایزنی‌های مستمری با هم دارند و در حال حاضر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور فعال است.


سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری برگزاری هفته فرهنگی الجزایر در تهران اظهار کرد: علاوه بر این در چارچوب روابط و رایزنی‌های فی‌مابین، دیدارهای دوره‌ای و مستمر بین مقامات وزارت امور خارجه دو کشور وجود دارد.


وی اضافه کرد: با توجه به گذشته و سوابق روابط و علائق دو ملت آینده‌ای بسیار روشن برای روابط دو کشور در همه زمینه‌ها می‌بینیم و دو کشور روابط سازنده‌ای با یکدیگر دارند.


قاسمی با اشاره به روابط تاریخی ایران الجزایر گفت: ایرانیان، به‌خصوص آنانی که در جبهه روشنفکری و مبارزات سیاسی ایران و حتی در سطوح دانشگاهی حضور داشتند تحولات الجزایر به‌ویژه بعد از مبارزات آزادی‌بخش آن کشور را با جدیت و با نگاهی ستایش‌آمیز دنبال می‌کردند.


سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: انقلاب الجزایر یک انقلاب الهام‌بخش نه‌تنها در منطقه، بلکه در تاریخ مبارزه با استعمار در دهه‌های 50 و 60 سده قبل بوده است و مردم الجزایر همانند مردم ایران، در یک مبارزه طولانی و با تقدیم یک‌ میلیون شهید توانستند در سال 1962 استقلال خود را از فرانسه به دست آورند.


وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب الجزایر اظهار داشت: با پیروزی ملت الجزایر بر استعمارگران این کشور به دستاوردهای سیاسی بسیار مهمی دست یافت که استقلال و آزادی از مهم‌ترین این دستاوردها به شمار می‌رود.


قاسمی در ادامه گفت: گذشته از استقلال و آزادی به‌عنوان مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب الجزایر، اقدامات اساسی بسیار مهم دیگری در زمینه‌های اقتصادی از جمله در تأمین مسکن، بهداشت، آموزش و... برداشته شد و توانستند کیفیت زندگی مردم خود را در سطح خیلی خوبی ارتقا دهند.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: هر انقلابی در زمان وقوع و بعد از آن پیام‌های خاص خود را دارد و انقلاب‌های مهمی همچون انقلاب الجزایر مملو از پیروزی، رشادت و مقاومت و نهایتاً فراز و فرودهای بسیاری بوده‌اند.


وی در پایان گفت: در تمامی انقلاب‌ها به‌واسطه شرایط خاص تاریخی، نوع مبارزه، اهداف انقلابیون و جنس و نوع تفکر و ماهیت ضد انقلاب از سوی تحلیلگران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ولی گذشته از چرایی و چگونگی رخدادهای انقلاب الجزایر، مردم این کشور همچنان پویا، سرزنده و مستقل در افق روشن پیش روی خود گام برمی‌دارند.


انتهای پیام/4095/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته