دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1397 - 16:51
بلومبرگ ادعا کرد:

احتمال عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی

یک پایگاه خبری غربی در گزارشی ادعا کرد که احتمالاً سودان کشور بعدی است که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی می‌کند.
کد خبر : 354200

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی به‌نقل از منابع صهیونیست مدعی شد که خارطوم با چراغ سبز نشان‌دادن به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پرواز هواپیمایش برفراز حریم هوایی سودان جنوبی، راه را برای عادی‌سازی روابط با این رژیم باز کرده است.


طبق این گزارش، هواپیمای نتانیاهو در بازگشت از چاد به سرزمین‌های اشغالی، از دولت سودان برای عبور مجوز دریافت کرد. اقدامی که باعث شد مسیر پرواز برگشت نتانیاهو به سرزمین‌های اشغالی یک ساعت کاهش یابد.


بلومبرگ نوشت: «این چراغ سبز، اقدامی بی‌سابقه است، زیرا دولت سودان تاکنون اجازه عبور یک هواپیمای رژیم صهیونیستی را از حریم هوایی خود نداده بود و برای نخستین‌بار است که خارطوم چنین مجوزی را برای یک هواپیمای صهیونیستی صادر می‌کند. این حرکت می‌تواند به‌مثابه جرقه‌ای برای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک میان دو طرف تلقی شود».


طبق این گزارش، نتانیاهو که تلاش‌های زیادی برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی و کشورهای عمدتاً مسلمان انجام داده است، در سفرش به چاد وعده داده بود که روابط دیپلماتیک رژیم صهیونیستی با سودان از سرگرفته شود.


به گزارش آنا، ادعای منابع صهیونیست در حالی مطرح می‌شود که خالد احمد محمد، سفیر سودان در سوریه پیش‌تر گفته بود: «سفر عمر البشیر، رئیس جمهور سودان به دمشق و دیدارش با بشار اسد، رئیس‌ جمهور سوریه به همه شایعات درباره عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی پایان داد».


وی  همچنین تصریح کرد: «هیچ مانعی برای همکاری با کشور دوستی همچون روسیه و استفاده از هواپیماهای آنها برای سفر عمر البشیر به سوریه وجود ندارد».


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته