دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

برنامه‌های درمانی و پیشگیرانه اعتیاد عملیاتی باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه اقدامات پیشگیرانه و ملاحظات درمانی در حوزه اعتیاد باید جنبه اجرایی و عملیاتی داشته باشد.
کد خبر : 354138
636466153329238103.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری‌ کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد احمدی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه برنامه‌های حوزه اعتیاد باید خروجی‌محور باشد، افزود: سبک خدمات‌درمانی، مبارزه با عوامل تشدید‌کننده اعتیاد و درگیر‌بودن خانواده‌ها در فرایند پیشگیرانه و درمان باید کاربرد اجرا داشته باشد.


احمدی با اشاره به اینکه ارائه آمارها در حوزه کشف و ضبط  مواد مخدر و اعتیاد زمانی خوب است که کاهش توزیع، مصرف و گرایش به مواد را داشته باشیم، تصریح کرد: اگر قرار باشد در این رابطه کارگروهی تشکیل شود باید خبره، دلسوز و عملیاتی باشد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هرگونه اقدامات پیشگیرانه و ملاحظات درمانی در حوزه اعتیاد باید جنبه اجرایی و عملیاتی داشته باشند، گفت: این کارگروه که برش استانی از کارگروه کشوری است باید با تحلیل و مطالعات حوزه اعتیاد و خانواده چند عامل که تهدید کننده‌تر بوده را جستجو و راه عملیاتی برای مقابله با آن را که خروجی و نتیجه محور باشد ارائه دهد. 


وی با تأکید بر اینکه باید فضاها و بناهای مخروبه یا قدیمی شهرها که بسترساز اعتیادند، کنترل شود، گفت: چنین فضاهایی اگر متعلق به دستگاه‌های اجرایی باشند باید اقدامات لازم در ساماندهی و مدیریت آن انجام شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سبک پیشگیرانه در روستاهای در معرض خطر اعتیاد در استان تأکید‌ کرد و گفت: اقدامات فرهنگی پیشگیرانه در این روستاها مورد توجه باشد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته