دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1397 - 19:14
استاندار ایلام:

اربعین برای نظام برکت و برای مردم نعمت است

استاندار ایلام گفت: امروز مردم از گرایش‌های سیاسی چپ و راست گذشته و به‌دنبال مشاهده عملکرد نظام هستند.
کد خبر : 353880
711496_orig.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی در آئین اختتامیه دومین سوگواره منطقه‌ای اربعین در آیینه رسانه‌ها گفت: امروز مردم از گرایش‌های سیاسی چپ و راست گذشته و به‌دنبال مشاهده عملکرد نظام هستند و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای برطرف‌کردن ضعف‌هاست.


استاندار ایلام با بیان اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این نظام در معرض فشارهای روانی دشمن قرار‌دارد، گفت: هیچکس معصوم و بی‌اشتباه نیست و امروز کشور به‌هم‌افزایی، دلسوزی و عدالت‌محوری نیاز دارد.


وی با تأکید براینکه رسانه‌ها باید به‌دور از توهین فعالیت داشته باشند، ادامه‌ داد: بیان عملکرد همراه با نقد منصفانه از خبرنگاران پذیرفتنی است.


استاندار ایلام گفت: تمام دولت‌ها منتخب مردم بوده و رسانه‌های مختلف گروهی در کنار انتقاد باید عملکرد‌ها را هم منعکس کنند.


سلیمانی‌دشتکی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دستگاه‌های اجرایی متاسفانه اطلاع‌رسانی ضعیفی از عملکرد و فعالیت‌هایشان داشته و از رسانه فاصله دارند.


وی از مدیران استان خواست با ارائه به‌موقع گزارش‌ها، ارزیابی عملکرد خود را بالا برده و گزارش‌دهی خود را اصلاح کنند.


استاندار ایلام گفت: مدیران باید مجموعه روابط‌عمومی قدرتمندی را انتخاب و چنانچه شیوه اطلاع‌رسانی صحیحی نداشته باشند، مشکل برای مردم ایجاد خواهد آمد.


استاندار ایلام با تأکید براینکه مسئولان در اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها افراط و تفریط نداشته باشند، یادآور‌ شد: مدیران واقعیت را بیان کرده و ذهن مردم را شفاف کنند.


سلیمانی‌دشتکی بازدید اصحاب‌رسانه از طرح‌های مختلف دستگاه‌ها را حرکتی مثبت عنوان‌کرد و گفت: چنانچه این اقدام حساب شده و درست انجام‌گیرد، در اطلاع‌رسانی شفاف مناسب و موثر خواهد‌ بود.


وی اظهار کرد: ایلام دچار دوگانگی است چراکه امکانات فراوانی دارد ولی از طرفی متناسب با این ظرفیت‌ها پیشرفت و توسعه‌ای نداشته و چنانچه مسئولان استان همت داشته باشند، رونقی اساسی در استان ایجاد خواهد‌ شد.


استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با ذکر اینکه وجود امام حسین(ع) در صدر اسلام نعمت و مبارزاتش علیه ظلم و ستم، ایفای نقش امامت و ابقای اسلام و قرآن بی‌نظیر بود، اظهار‌ کرد: امام حسین(ع) با دست خالی و تعداد محدودی از یارانش از عدالت، دیانت و حق دفاع و ایستادگی کرد و این شیوه باید الگوی همگان قرار گیرد.


به گفته سلیمانی‌دشتکی، برکت نهضت امام حسین(ع) برای دنیا بی‌نظیر و آثارش برای گسترش عدالت الگوی همه آزادگان دنیاست.


وی اظهار‌ کرد: حماسه اربعین برای نظام برکت و برای انسان نعمت است چراکه ما به دنیا اعلام می‌کنیم که ایران اسلامی با الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) عدالت‌محور بوده و با فساد می‌جنگد.


وی نعمت حماسه اربعین را حضور ٢٠ میلیون عاشق امام حسین(ع) عنوان کرد و ایلام به برکت این نعمت در زمینه عمرانی و بهداشتی توسعه یافته است.


استاندار ایلام ساخت آزادراه ایلام به نجف، تقویت زیرساخت‌های چنگوله، چهار خطه کردن جاده ایلام _ دهلران _ اندیمشک، تجهیز بازارچه‌های چنگوله و چیلات و استانداردسازی پایانه برکت را از جمله برنامه‌های دولت در آینده برای خدمات‌دهی به زائران اربعین برشمرد.


انتهای پیام/4117/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته