دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1397 - 11:41
مفتح در تشریح مصوبات تلفیق:

صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات را باز نگردانند مجازات می‌شوند

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دریافت کنندگان ارز در موعد مقرر ارز را بر نگرداندند، خیانت در امانت تلقی شده و مجازات متناسب انجام خواهدشد.
کد خبر : 354039
19.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدمهدی مفتح در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه کل کشور 1398 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه بررسی موارد درآمدی بودجه 98 در کمیسیون تلفیق چند مورد دیگر تصویب شد.


وی افزود: مصوب شد که ورود مواد اولیه، ماشین آلات، نهاده‌های کشاورزی، دارو، سموم و آفات نباتی بدون انتقال ارز در سال 98 مجاز باشد.


سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: در مصوبه دیگر مقرر شد درآمد سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای از محل آموزش فرهنگی و خدمات مشاوره، صدور، تعویض و تمدید گواهینامه مهارت به‌عنوان درآمد اختصاصی این سازمان محسوب شود.


مفتح در تشریح مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق گفت: وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و علوم پزشکی مکلف شدند شرایط لازم را برای شرکت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای عرضه توانمندی‌های آنها ایجاد کنند.


وی با تأکید بر اینکه دولت با مصوبه تلفیق مکلف شد ظرف حداکثر یکماه نسبت به ساماندهی حقوق مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره موظف و غیرموظف شرکت‌های دولتی و وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی اقدام و آن را در سه سطح ابلاغ کند، بیان کرد: طبیعتاً این شرکت‌ها موظند حقوق‌ها را بر این مبنا تنظیم و پرداخت کنند.


سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خاطرنشان کرد: در رابطه با ایجاد ضمانت برای بازگشت ارز واحدهایی که مکلف به بازگرداندن ارز بعد از صادرات هستند، مقرر شد اگر دریافت کنندگان ارز در موعد مقرر ارز را بر نگرداندند به ازای هر ماه تأخیر دو درصد به مبلغ آن اضافه شود و اگر اعاده ارز بیش از یکسال طول بکشد، مصداق خیانت در امانت تلقی می‌شود و مجازات متناسب انجام خواهد شد.


انتهای پیام/4034


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته