دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1397 - 11:56
مفتح در تشریح مصوبات تلفیق:

پاداش پایان خدمت مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشخص شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 98 گفت: پاداش پایان خدمت مقام‌ها، رؤسا، مدیران و کارکنان تمامی دستگاه‌های اجرایی مشخص شد.
کد خبر : 355675

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدمهدی مفتح با حضور در جمع خبرنگاران آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه کل کشور سال 1398 را تشریح کرد.


وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق جلسات خود را به‌صورت فشرده ادامه می‌دهد تا گزارش نهایی را تا پایان هفته تقدیم مجلس کند، اظهار کرد: براساس یکی از مصوبات مقرر شد پنج هزار میلیارد تومان بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی که بابت خط اعتبار مسکن مهر دریافت شده بود بخشیده شود و به‌عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی تلقی شود و این مبلغ به‌عنوان سرمایه دولت در بانک مسکن منظور شود.


سخنگوی تلفیق بودجه 98 با بیان اینکه در مصوبه‌ای دیگر وزارت ارتباطات مکلف شد ظرف مدت سه ماه با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، کشاورزی و نفت نسبت به انجام زیرساخت اندازه‌گیری پیشرفته در شبکه ملی اطلاعات به نحوی اقدام کند که اطلاعات مصرف آب چاه‌های کشاورزی با کنتورهای پیشرفته همزمان در این شبکه قابل رؤیت و مدیریت باشد، گفت: همچنین پاداش پایان خدمت مقام‌ها، رؤسا، مدیران و کارکنان تمامی دستگاه‌های اجرایی، وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق مزایا در ازای هر سال باشد و در ازای سی سال خدمت اختصاص یابد.


مفتح اضافه کرد: در مصوبه دیگر مقرر شد صددرصد وجوه اداره‌شده از محل بازپرداخت وام‌های دانشجویی از سال 85 تا پایان سال 97 به‌عنوان کمک تلقی شده و در افزایش سرمایه و منابع مالی صندوق‌های رفاه دانشجویان منظور شود تا امکان پرداخت وام مناسب‌تر برای این صندوق‌ها به‌ وجود آید.


به گفته وی طبق مصوبه تلفیق شرکت‌های بیمه 300 میلیارد تومان از اصل حق بیمه‌های شخص ثالت دریافتی را به‌صورت هفتگی به حساب خزانه واریز کنند تا از این طریق در اختیار سازمان راهداری، نیروی انتظامی و اورژانس قرار گیرد تا در جهت ایمن‌سازی جاده‌ها و کمک‌رسانی به افراد مصدوم در جاده‌ها و این گونه موارد مصرف شود.


سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه در مصوبه دیگر مقرر شد 10 درصد عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی که 16 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود، 50 درصد برای خرید پروتز حلزون گوش و 50 درصد  برای کمک به درمان بیماران خاص ، EB ، بال پروانه‌ای و اوتیسم اختصاص یابد، تصریح کرد: همچنین 350 میلیارد تومان از محل صندوق تأمین خسارات‌های بدنی جهت پرداخت دیه  افراد معسر در اختیار وزیر دادگستری قرار می‌گیرد.


مفتح با تصریح اینکه کمیسیون تلفیق مقرر کرد تا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال 98 برای کسانی که کمتر از 2.5 میلیون تومان دریافتی دارند در اولویت اجرا قرار گیرد، بیان کرد: همچنین پرداخت هرگونه تسهیلات به مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره،  رؤسای دستگاه‌های اجرایی مانند سایر کارکنان آن دستگاه باشد و نتوانند تسهیلات و وام بانکی با شرایط سهل‌تر و یا ارقام بیشتری دریافت کنند.


سخنگوی تلفیق بودجه سال 97 گفت: در مصوبه دیگر مقرر شد در راستای کمک به افرادی که در شورای حل اختلاف خدمت می‌کنند، دولت و مرکز شورای حل اختلاف اجازه داشته باشند حق بیمه معوق کارکنان را از سال 87 تا 91 بپردازند و سازمان بیمه اجتماعی هم با دریافت این حق بیمه آن‌ها را تحت پوشش بیمه قرار دهند.


وی گفت: مقرر شد در راستای تأمین نیروی انسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی، کارکنانی از شرکت آب و فاضلاب شهری که علاقه‌مند به خدمت در آب و فاضلاب روستایی هستند به‌صورت مأمور در آب و فاضلاب روستایی مشغول به خدمت شوند. این حکم قانونی به این دلیل صادر شد که آب و فاضلاب شهری ، شرکتی غیردولتی بوده و آب و فاضلاب روستایی دولتی است.


مفتح در تشریح مصوبه دیگر تلفیق بودجه گفت: تمام دستگاه‌هایی که براساس تشخیص سازمان پدافند غیرعامل کشور به‌عنوان دستگاه‌های حساس شناخته می شوند به‌منظور پیشگیری از حوادث غیرطبیعی ناشی از تهدیدات زیستی، پرتوی، سایبری، شیمیایی و .... از محل اعتبارات داخلی خود اقدامات لازم را برای دفاع و پدافند غیرعامل خود تأمین کنند.


سخنگوی تلفیق بودجه 98 با بیان اینکه در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه پرداخت حقوق و مزایا به استثنای حقوق و مزایای بازنشستگان قوای سه گانه و افرادی که پاداش پایان خدمت خود را دریافت کرده‌اند در سال 98 ممنوع است، گفت: این کار تصرف در اموال دولتی تلقی می‌شود.


مفتح خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق مقرر کرد تا ادامه فعالیت بازنشستگانی که براساس قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشسته شده‌اند در نهادهای عمومی غیردولتی و مؤسسات اقتصادی نیروهای مسلح و هر دستگاه اجرایی دیگر ممنوع است و نمی‌توانند حتی در هیئت مدیره این شرکت‌ها کار کنند.


سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1398 گفت: مقرر شد پرداخت حقوق و مزایا به استثنای حقوق و مزایای بازنشستگی از ابتدای سال 98 به آن دسته از کارکنان قوای سه‌گانه که پاداش پایان خدمت خود را دریافت کرده‌اند ممنوع باشد؛ یعنی کارمندان و مدیرانی که در قوای سه‌گانه پاداش پایان خدمت دریافت کرده‌اند به جز حقوق بازنشستگی نباید دریافت دیگری از این دستگاه داشته باشند.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته