دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1397 - 01:20
توکلی در گفتگو با آنا:

متقاضیان رشته‌های بدون آزمون به دانشگاه‌ها مراجعه کنند

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: متقاضیان رشته‌های بدون آزمون به دانشگاه‌ها مراجعه کنند، نیاز به ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش نیست.
کد خبر : 353854

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره نحوه پذیرش بدون آزمون اظهار کرد: متقاضیان این شیوه پذیرش باید به دانشگاه‌های اعلام شده مراجعه کنند. داوطلبان رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند و بدون ثبت‌نام در سازمان سنجش باید به دانشگاه‌ها مراجعه کنند.


وی افزود: در این روش پذیرش 8 هزار و 771 کدرشته محل ارائه شده است و ظرفیت پذیرش 130 هزار نفر است.


مشاور سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: پذیرش بهمن‌ماه به‌عنوان تکمیل ظرفیت است و ظرفیت‌های جدید برای مهرماه 98، 17 بهمن‌ماه منتشر خواهد شد.


به گزارش آنا، براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب  10 شهریور ماه 1392 مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 8 و 12 دی‌ماه 1397، باید پذیرش حداقل 85 درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در كل كشور در تمامی زیر نظام‌های آموزش عالی صرفاً براساس سوابق تحصیلی با ملاك معدل كتبی دیپلم داوطلبان و بدون نیاز به شركت در كنكور انجام ‌شود، لذا با توجه به مصوبات فوق پذیرش رشته محل‌های صرفا سوابق تحصیلی مستقل از كنكور انجام خواهد شد و آزمون سراسری برای مابقی رشته محل‌‌‌هایی كه پذیرش آنها از تلفیق نمره كنكور و سوابق تحصیلی است برگزار می‌شود و از سال 1398 و بعد از آن پذیرش صرفا سوابق تحصیلی با توجه به قوانین و مقررات مربوطه مستقیما توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خواهد بود.


انتهای پیام/4040/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته