دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1397 - 15:34
در همایش «غزه نماد مقاومت»؛

صالحی: مژده آسمان و زمین بر حتمی بودن پیروزی مقاومت است

نهمین همایش «غزه نماد مقاومت» با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و نمایندگان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 353826
111.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نهمین همایش «غزه نماد مقاومت» عصر امروز با حضور علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، «خالد القدومی»، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، «ناصر ابوشریف»، نماینده جنبش جهاد اسلامی در حسینیه الزهرای مؤسسه امام خمینی (ره) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.


علی‌اکبر صالحی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست گفت: «رژیم صهیونیستی در راستای برقراری ظلم و ستم حرکت می‌کند و عاقبتی جز از بین رفتن ندارد و این حتماً طبق آیات قرآن اتفاق می‌افتد. در مقابل مژده آسمان و زمین بر حتمی بودن پیروزی مقاومت است و تردیدی نداریم مقاومت پیروز خواهد شد».


صالحی تصریح کرد: «کنعانیان نخستین کسانی بودند که به سرزمین کنونی فلسطین رفتند و به‌همین‌خاطر صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند این سرزمین متعلق به آنهاست. برای اینکه این موضوع را بررسی کنیم باید تاریخچه سرزمین فلسطین را به‌خوبی بشناسیم».


وی با بیان گزیده‌ای از تاریخ و سرزمین فلسطین افزود: «بعدازاینکه توافق سایکس پیکو به تقسیم سرزمین‌های اشغال‌شده از سوی فرانسه و انگلیس منجر شد، محدوده سرزمین فلسطین به انگلیس رسید و با توجه به نفوذی که صهیونیست‌ها در انگلیس و فرانسه داشتند، به‌تدریج این سرزمین را از فلسطینیان ربودند».


صالحی تأکید کرد: «در سیر این تحولات سرزمین‌های اشغالی، چند جنگ میان اعراب و صهیونیست‌ها رخ داد. یکی از آن جنگ‌ها جنگ 1948 بود که به متولد شدن رژیم غاصب صهیونیستی منجر شد».


وی افزود: «در جنگ 1967 من دانشجوی دانشگاه بیروت بودم و در این جنگ بخش قابل توجهی از سرزمین‌های عربی اشغال و خیانت‌های ارتش مصر باعث شد تا تلفات عظیمی به نیروهای نظامی کشورهای عربی وارد شود تا جایی‌که صهیونیست‌ها در این جنگ 800 کشته داشتند و کشورهای عربی 21 هزار نفر از سربازان خود را از دست دادند. درواقع، جنگ بسیار تأسف‌باری رخ داد و ما حس کردیم که چه اتفاق عظیم و بلای بزرگی بر سر کشورهای اسلامی نازل شد».


صالحی تأکید کرد: «در جنگ 1973 پیروزی اولیه‌ای نصیب مصر شد ولی دوام نداشت و آنها شکست خوردند و نباید فراموش کنیم که اتحاد جماهیر شوروی و استعمار غرب و آمریکا حامی و پشتیبان صهیونیست‌ها بودند و باعث شدند رژیم صهیونیستی بتواند بر نیروهای عربی فائق آید».


صالحی درباره مقاومت مردم در یمن گفت: «ملت یمن با توسل به اعتقادات و باورهایشان نه با تکیه بر دلارهای نفتی مقاومت کرده‌اند و پیروزند. کشوری که فکر می‌کند با دلار نفتی می‌تواند منطقه را کنترل کند درنهایت فاجعه‌ای همچون قتل جمال خاشقجی را رقم خواهد زد».


وی تصریح کرد: «درست است امروز رژیم اشغالگر قدس در دستگاه حاکمه آمریکا و دیگر کشورها نفوذ دارد، اما دیری نمی‌پاید که این برتری را از دست می‌دهد، زیرا راه انحراف در پیش گرفته‌ است».


رئیس سازمان انرژی اتمی درباره نقش ایران در تحولات منطقه گفت: «جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی(ره) بودند که دین را بار دیگر احیا کردند و امروز شاهدیم دین می‌تواند به‌عنوان عنصر محرک در جامعه نقش داشته باشد و باوجود همه مشکلات و موانع بر قدرتش افزوده می‌شود. متأسفانه در داخل به‌دلیل وجود اختلافات داخلی تأثیر این قدرت را نمی‌بینیم، اما وقتی خارج از کشور را مشاهده می‌کنیم، به قدرت و توان خود پی می‌بریم».


معامله قرن در نطفه خفه شده است


زهرا مصطفوی، رئیس و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز در این اجلاس گفت: «در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، انقلابی که تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر بسیاری از تحولات منطقه‌ای و جهانی داشته است. در این 40 سال با وجود برخی مشکلات، مردم کشور ما با صبر و پیگیری به موفقیت‌های زیادی دست یافتند».


وی افزود: «درحال حاضر ایران به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای تأثیرگذار از سوی مجامع بین‌المللی طرف مشورت قرار می‌گیرد. انقلاب ما در چهار دهه استوار ایستاده و به‌سوی اهداف عالی خود در حرکت است».


دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین تأکید کرد: «این همایش زمانی برگزار می‌شود که منطقه و فلسطین تحولات جدیدی را تجربه می‌کنند و محور مقاومت، توازن جدیدی را با دشمن صهیونیستی به‌وجود آورده است. این مقاومت زنجیره‌ای است که فلسطین و نوار غزه فعال‌ترین حلقه‌های آن محسوب می‌شوند».


وی تأکید کرد: «آمریکا به‌عنوان اصلی‌ترین حامی رژیم صهیونیستی در عراق و سوریه شکست خورده و طرح موسوم به معامله قرن در نطفه خفه شده است».


مصطفوی خاطرنشان کرد: «در 40 سال اخیر تحولات منطقه خلاف انتظار دشمنان پیش رفته است. آنچه زمینه دشمنی آمریکا را فراهم کرده و باعث پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف شده، پشتیبانی جوانان از رهبر و نظام جمهوری اسلامی و صرف کردن فعل ما می‌توانیم بوده است. بی‌تردید با تمسک به این راهکارها می‌توانیم آینده‌ای شکوفاتر برای ملت خود ترسیم کنیم».


در پایان این همایش از «آرین غلامی»، عضو تیم ملی شطرنج که در رقابت‌های «ریلتون» سوئد حاضر به رقابت با شطرنج‌باز صهیونیست نشده بود، تجلیل شد.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته