دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بررسی شعر و اندیشه حافظ در فصلنامه اطلاعات حکمت و معرفت

جدیدترین شماره نشریه اطلاعات حکمت و معرفت با پرونده موضوعی شعر و اندیشه حافظ منتشر شد.
کد خبر : 353767
thumbnail.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، از مؤسسه اطلاعات، جدیدترین شماره نشریه اطلاعات حکمت و معرفت منتشر شد. «اطلاعات حکمت و معرفت» یکی از نشریات مؤسسه مطبوعاتی اطلاعات است. این نشریه تخصصی حوزه فلسفه از سال ۱۳۸۳ در قالب ماهنامه انتشار خود را آغاز کرد و به عنوان یکی از معدود نشریات حوزه فلسفه در میان مطبوعات عمومی روی کیوسک می‌‌آمد.


استقبال مخاطبان اعم از متخصصان حوزه اندیشه، اساتید و دانشجویان گرایش‌های مختلف فلسفه و علاقه‌مندان به حکمت و اندیشه باعث شد تا این نشریه ۱۴ سال در عرصه مطبوعات دوام پیدا کند. این وضعیت تا مردادماه ۱۳۹۷ و انتشار شماره یکصد و چهل و هشتم ادامه یافت، اما به دلیل برخی مشکلات مالی و به‌ویژه نوسانات ارزی و و افزایش قیمت کاغذ، انتشار این نشریه متوقف شد.


انشاالله رحمتی مدیرمسئول و سردبیر اطلاعات حکمت و معرفت پیش از این در گفتگو با آنا اعلام کرده بود که شماره 149 این نشریه به عنوان اولین شماره در قالب فصلنامه و با پرونده موضوعی «شعر و اندیشه حافظ» تا نیمه دی ماه منتشر می‌شود که این امر با کمی تأخیر و در آخرین روزهای دی ماه صورت گرفت . 


«حلقه تأویل» عنوان سرمقاله این شماره به قلم انشاالله رحمتی است؛ در بخش ویژه‌نامه یا همان پرونده موضوعی با موضوع «شعر و اندیشه حافظ» 10 مقاله زیر نظر مسعود فریامنش به چاپ رسیده است


حافظ و لطف سخنش عنوان گفتگویی با فتح‌اللهمجتبائی است؛ حافظ و رند نوشته «لئونارد لویسون» و بز یونانی و گوسفند شیرازی به قلم «یوهان کریستوف بورگلی» که این دومی درباره واکنش نقادانه اقبال لاهوری با شعر حافظ است، از دیگر مقالات خواندنی این ویژه‌نامه است. مقاله‌ای از «شارل آنری دوفوشه کور» با عنوان حافظ و صوفی با ترجمه محمد احسان محصفی نیز در کنار چندین مقاله علمی از حافظ‌شناسان غربی در این پرونده موضوعی منتشر شده است. «اندیشه و نظر» و «کتاب» عناوین دو بخش دیگر اطلاعات حکمت و معرفت هستند.
 یکصد و چهل و نهمین شماره از نشریه اطلاعات حکمت و معرفت با پرونده موضوعی «شعر و اندیشه حافظ» به عنوان شماره ویژه پاییز۱۳۹۷با بهای ۱۵هزار تومان روی کیوسک‌های مطبوعاتی و کتابفروشی‌ها و فروشگاه های فرهنگی سراسر کشور قابل تهیه است.


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته