دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون سیما مطرح کرد:

جشنواره جام‌جم فرصتی برای انعکاس دستاوردهای بزرگ تلویزیون

معاون سیما جشنواره تلویزیونی جام جم را فرصتی برای انعکاس دستاوردهای بزرگ و عینی کردن آمار بالای مخاطبان تلویزیون برشمرد.
کد خبر : 353475
522.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت سیما، مرتضی میرباقری معاون سیما در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم ضمن قدردانی از تلاش‌های عوامل اجرایی جشنواره، گفت: موجه‌ترین افراد برای قضاوت، هدایت و سیاست‌گذاری جشنواره انتخاب شده‌اند و مقدمات کار را هوشمندانه برنامه‌ریزی کرده و پیش برده‌اند.


رئیس جشنواره تلویزیونی جام‌جم افزود: بیش از 80 درصد مردم ایران، در روز بیش از 200 دقیقه از وقت خود را به تماشای شبکه‌های تلویزیون اختصاص می‌دهند و رسانه ملی بیشترین تاثیر را در افکار عمومی دارد و عینی‌کردن این آمار از اصلی‌ترین ماموریت دست اندرکاران این جشنواره است.


میرباقری با اشاره به اینکه در هیچ جای کشور این حجم محصولات رسانه‌ای و با چنین کیفیت و اثرگذاری‌ تولید نمی‌شود، تصریح کرد: کمیسیون‌ها و به‌خصوص بخش مردمی جشنواره بهترین فرصت برای انعکاس تنوع و تکثر تولیدات تلویزیونی و آگاه‌سازی مردم است.


معاون سیما تأکید کرد: با بهره‌گیری از نظرات اعضای شورای سیاست‌گذاری باید تدارک لازم برای برپایی مراسم اختتامیه باشکوه صورت بگیرد و در نهایت معرفی برگزیدگان باید  به تاثیر مطلوب در رشد کیفی آثار هنری و تلویزیونی منجر شود.


مسعود احمدی افزادی دبیر جشنواره نیز گزارش کاملی از روند برگزاری کمیسیون‌ها و آغاز داوری آثار رسیده به جشنواره ارائه داد و گفت: از اکنون برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری مراسم بخش مردمی و اختتامیه جذاب و غیر مطول در حال انجام است.


رضا پورحسین قائم مقام سیما و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره هم اظهار کرد: انگیزه شرکت‌کنندگان با انگیزه بینندگان جشنواره در خانه متفاوت است و باید با تدابیری جذابیت تماشای مراسم اختتامیه را دو چندان کرد.


وی ادامه داد: جشنواره فرصت مناسبی برای آشنایی مردم و مخاطبان با حجم کار فکری و لجستیکی تولیدات ویژه در تلویزیون است که گاهی تا پنج سال زمان می‌برد.


علی اصغر پورمحمدی عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز گفت: داوری آثار کار پیچیده‌ای است و ظرافت خاص خود را دارد و باید در انتخاب افراد شایسته دقت کافی شود.


مهدی فرجی دیگر عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره ضمن اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای بهتر برگزار شدن اختتامیه، بیان کرد: از اکنون باید برای مراسم اختتامیه، قدردانی از پیشکسوتان و پخش تلویزیونی مراسم با استفاده از طرح‌های نوآورانه برنامه‌ریزی کرد.


مرتضی رزاق‌کریمی مستندساز و از اعضای شورای سیاست‌گذاری هم با بیان اینکه باید سعی شود برای اختتامیه طراحی خاصی مدنظر باشد عنوان کرد: تمامی شرکت‌کنندگان و کسانی که تولیدات آنها در جشنواره حضور پیدا کرده برای ما مهم هستند و از فرصت جشنواره باید برای انسجام و وفاق بیشتر بهره برد.


امیر سحرخیز انیماتور و عضو شورای سیاست‌گذاری نیز گفت: ما در بخش پویانمایی پیشرفت قابل توجهی در این چهار دهه داشته‌ایم و مردم علاقه زیادی به انیمیشن‌های ایرانی پیدا کرده‌اند.


وی افزود: داوری 45 اثر پویانمایی فاخر حاکی از سطح کیفی جشنواره است.


اختتامیه پنجمین جشنواره جام جم، هفتم اسفند ماه همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4072/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته