دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1397 - 15:19

دانشگاه باید برای همه دانشجویان رایگان شود

متخصصان آموزش عالی در انگلستان معتقدند که تحصیل رایگان در دانشگاه نباید مختص دانشجویان ثروتمند باشد.
کد خبر : 353281
2868.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از گاردین، 10 درصد از دانشجویان ثروتمند انگلیسی به‌طور رایگان در دانشگاه‌های این کشور تحصیل می‌کنند که باعث ایجاد نابرابری‌های آموزشی شده است. طرفداران سیستم کنونی پرداخت شهریه دانشگاهی در انگلستان براین باورند که این سیستم عادلانه و پیشرفته است؛ چراکه تنها درصد کمی از دانشجویان کم‌درآمد بدهی دانشجویی خود را به‌طور کامل به دولت پرداخت می‌کنند.


در انگلستان تا زمانی که درآمد فارغ‌‌التحصیل به 25 هزار پوند در سال برسد، مبلغی بابت بازپرداخت وام دانشجویی از آنها کم نمی‌شود. پس از اینکه درآمد فارغ‌التحصیل بیش از 25 هزار پوند شد، سالانه 9 درصد از درآمد آنها بابت بدهی تحصیلی به دولت داده می‌شود. بنابراین تنها حدود 30 درصد از فارغ‌التحصیلان انگلیسی مبلغ بدهی دانشجویی خود را به‌طور کامل پرداخت می‌کنند.


به گفته متخصصان آموزشی افرادی که فکر می‌کنند سیستم پرداخت شهریه در انگلستان باعث پیشرفت می‌شود در اشتباه هستند؛ چراکه تمرکز آنها روی دانشجویانی است وام تحصیلی می‌گیرند.


براساس گزارش‌های جدید، هزینه تحصیلی حداقل 10 درصد از دانشجویان ثروتمند انگلستان توسط والدین آنها به‌صورت پیش‌پرداخت به دانشگاه‌ها داده می‌شود؛ این آمار در آکسبریج به 16 درصد نیز می‌رسد. بدین‌ترتیب دانشجویان ثروتمند برخلاف دانشجویان کم‌درآمد مشکل افزایش قابل‌توجه مبلغ شهریه دانشگاه را ندارند.


انتهای پیام/4021/خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
۰
باسلام.لطفاً شرایط تحصیل همزمان در دو رشته در دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کنید. باتشکر
هلدینگ شایسته